EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

КЗП: Онлайн магазини заблуждават

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗП: Онлайн магазини заблуждават

mail17:10 | 04.10.2018прегледи 784 коментарикоментари 0


Комисията за защита на потребителите /КЗП/ забрани на електронни магазини да заблуждават за наличностите на промоционални стоки и за срока на доставка на поръчките, съобщи КЗП.

Последните нарушения, които са констатирали от КЗП е, че онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома не е спазвал посочения от него срок за доставка на поръчките. Нелоялните търговски практики са били установени и забранени от КЗП. Промоционалните стоки може да са с ограничени наличности, но при извършването на поръчката търговецът е редно да информира потребителите за това. Освен това продавачът може да откаже доставка на заявените от потребителите стоки, но само при наличието на разумни аргументи. Комисията призова потребителите да настояват за спазване на срока за доставка. В противен случай те имат право да се откажат от онлайн покупката.

Търговците са длъжни да информират клиентите си, когато предлаганите от тях стоки са в ограничени количества и поради това съществува риск да не са в състояние да изпълнят поръчката си. При изчерпване на наличностите на обявени за продажба стоки търговците биха могли да опитат да ги доставите чрез други търговци. От КЗП са категорични, че когато търговците са се ангажирали с конкретни срокове за доставка на поръчките, задължително следва да ги спазват.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg