АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Керосинът е проблемното гориво



Проблеми с автомобилните горива не съществуват, всички сме се концентрирали върху керосина. Основният ангажимент да се справи със ситуацията е на "Лукойл авиейшън". Техен проблем е откъде ще доставят гориво за самолетите, на пазара горива има, категоричен бе пред БНР икономическият министър Трайков.
"Тази сутрин ми докладваха, производството е прието и трябва да се освободят количествата и да се продадат през борсата. Имаме наистина важен тест. Тестът е в правова държава ли живеем и в държава с пазарна икономика ли живеем. Ние смятаме, че отдавна имаме отговор на тези въпроси още преди да влезем в ЕС. При пазарна икономика държавата е партньор на фирмите. Ние имаме ангажимент и към потребителите. Когато някой от неговия сектор иска да приложи закона, не може да се реагира по друг начин освен да се подкрепи този ход както е по закон", каза още Трайков.
"В случая отговорността е на първо място на доставчика. На второ място ангажиментът е на "Лукойл Нефтохим", които за 15 месеца не сколасаха да си сложат измервателните уреди. Солидарен съм с работниците в завода, че имат право на труд и това право трябва да им бъде дадено от работодателите им", подчерта Трайков.
Няма нито един самолет, на който да му е отказано гориво. Най-натоварени са в момента летищата във Варна и Бургас. Това каза пред БНР Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании. Онзи ден беше прехвърлен керосин от Пловдив. Тези 1800 тона от резерва ще стигнат за 4-5 дни. Проблемът е, че няма трайно решение. Като че ли бяха хвърлени най-много усилия за летището в Бургас, там се лети два пъти повече от Варна и като че ли засега се закрепи ситуацията с авиационното гориво там, уточни Станулов. "Трябва да се помисли за в бъдеще да има и алтернативни доставки на гориво за летищата, на летище София това е факт", каза Станулов. Не знам колко е голям резервът, но не трябва да допускаме в никакъв случай отмяна на полети, тъй като реакцията ще е верижна по всички направления. За българските авиокомпании, изпълняващи базови полети има малко повече гориво, отколкото за чуждите компании, каза още Станулов.
Tweet |
|