EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Какво се краде в София?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво се краде в София?

mail10:10 | 06.02.2012прегледи 760 коментарикоментари 0


Свилен Кръстев, БТА
Освен капаците на шахтите, в София се крадат и тръбно-решетъчните парапети, сочат последните наблюдения на работещите в дирекция "Транспортна инфраструктура" на Столичната община. Последният случай е отпреди седмица, когато от трамвайна спирка на "Ботевградско шосе" крадци са се опитали да демонтират три пана, но непосредствено след махането им са заловени от полицейски патрул.
За миналата година в София са подменени общо 1 870 капаци на шахти и улични оттоци, каза Георги Тодоров - директор на дирекцията. При подмяната на 466 капаци на шахти са поставени такива със заключващ механизъм и саморегулиращи сехс течение на времето. От същия тип са и подменените решетки на оттоци. От останалите подменени 1 335 решетки на оттоци над две трети са липсвали вследствие на кражби. Една чугунена решетка струва 120 лева, но в тази цена не е включен монтажът й, обясни Тодоров. Разбира се, това е много повече от сумата, която ще бъде получена при предаването й за старо желязо. На територията на София за една година са сменени и възстановени над 3 500 пътни знаци, като това е струвало на бюджета на общината над 215 хиляди лева, защото един пътен знак без бетона и тръбата, върху която се монтира струва 50 лева. Между 60 и 70 процента от пътните знаци са липсвали, а останалите са били ръждясали и непригодни за употреба.
Половината от подменения за една година тръбно-решетъчен парапет в София е бил увреден вследствие на ПТП. Останалата половина е била унищожена от корозия, тъй като материалът е податлив към използваните за третиране на пътищата солни реагенти, които вследствие на избутването на снега от пътните платна попадат върху парапетите, ограждащи пътя. За 6 800 метра парапети, които са били сменени с нови, общината е инвестирала над 400 хиляди лева.
От ударите вследствие на катастрофа не са убегнали и стълбовете на уличното осветление, сочат обобщените годишни данни. На 200 места в София са поставени нови стълбове, след като старите са станали негодни вследствие на ПТП. Тъй като сред унищожените стълбове има такива от различна разновидност и височина усреднената цена за подмяната е 800 лева, което прави 160 хиляди лева за една година.
Най-податлива към пътни произшествия си остава еластичната ограда по пътищата в столицата. Общо 4,4 км. от популярната повече като улична мантинела са били подменени за миналата година, като това е струвало на общината 700 хиляди лева.
Това е причината миналата седмица кметът на София Йорданка Фандъкова да изпрати писмо до СДВР. В писмото си до директора на службата кметът иска при причинени щети на транспортната инфраструктура от катастрофи, това да се описва от пътните полицаи и общината да бъде информирана. Столичната община предприема всички допустими от закона дейности срещу крадците на елементите от транспортната инфраструктура, както и към тези, които я увреждат вследствие на катастрофи. По
думите на директора на дирекция "Транспортна инфраструктура" на Столичната община Георги Тодоров и от "Гражданската отговорност" може да се търсят суми за възстановените щети вследствие на катастрофи
 


Тагове: София, кражби
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg