EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Какво може да се изнася за Индонезия?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво може да се изнася за Индонезия?

mail12:04 | 18.07.2016прегледи 1243 коментарикоментари 0


Индонезия се интересува от създаването на малки и средни фирми в България. Това стана ясно по време на срещата на изпълнителния директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева с ръководителя на парламентарната делегация на югоизточната страна Мухамад Хисджам, която е на посещение у нас. Бизнесът от Индонезия гледа на България като мост към страните от региона и към ЕС. Затова може да се създадат фирми за търговия и производство, посочи Хисджам.
Възможностите за развитие на икономическите отношения между България и Индонезия са с огромен потенциал, каза от своя страна Мариета Захариева. По-специално те могат да се задълбочат в търговията, инвестициите и туризма. България има много стратегическо местоположение на Балканите и в Югоизточна Европа, като допълним и членството в Европейския съюз. Двете международни пристанища във Варна и Бургас могат да бъдат база за продуктите на Индонезия към пазарите в региона и към другите европейски пазари, заяви Захариева.
Според търговските статистики между страните, мебелите са главният продукт на внос от Индонезия в България. Те са в топ 10 на експортните стоки от Индонезия към нашата страна. Отделно се внася палмово масло, какао, кафе и др. стоки. От страна на българския бизнес има интерес за инвестиции и търговия с Индонезия. Те са в различни сектори – български компании произвеждат торове (на о-в Калимантан), мляко (в Централна Ява), търговия, бизнес консултации и хотелиерство (на о-в Бали). България може да предложи за износ строителни материали, текстил, храни, промишлени стоки, козметични продукти и по-специално от розово масло, лавандула и др. продукти, подчерта Захариева. Тя наблегна на българското кисело мляко, което става все по-популярно в Азия.
През 2015 г. двустранната търговия между България и Индонезия възлиза на 101.4 млн. щ.д., което е увеличение от 24.2 % спрямо предходната 2014 г. Износът на България за този период е на стойност 61 млн. щ.д. (увеличение от 62.5 %), а вносът от Индонезия – 40.4 млн. щ.д. (спад от 8.4 %).
За 2015 г. основните стоки в българския износ:
•        пшеница (26.47 млн. щ.д.);
•        семена от анасон, копър, кориандьр, кимион, ким (6.9 млн. щ.д.);  
•        сурови или необработени тютюни (4.6 млн. щ.д.);
•        интегрални схеми и електронни микрокомплекти (3.6 млн. щ.д.);
•        препарати, използвани за храна на животни (3 млн. щ.д.);
•        медицински, хирургически, зъболекарски  или  ветеринарни инструменти  и апарати (2.9 млн. щ.д.);
•        крафтхартии и крафткартони (2.7 млн. щ.д.);
•        ламарини, листове и ленти от мед (1.7 млн. щ.д.) и др.

Основни стоки във  вноса от Индонезия за същия период са:
•        палмово масло (7.8 мнл. щ.д.);
•        кафе (7.1 млн. щ.д.);
•        смоли в първични форми (3.8 млн. щ.д.);
•        аминосъединения (2.3 млн. щ.д.);
•        синтетични прежди (1.7 млн. щ.д.) и др.

Възможности за разширяване на българския износ за индонезийския пазар имат следните продукти с висок експортен потенциал: пшеница, кориандър, вино, закваски за млечни изделия и български млечни продукти, етерични масла, зърнени храни, месо, семена, тютюн, пчелен мед, минерална вода, торове, фармацевтични продукти, строителни материали, електрическо и електронно оборудване.

   

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg