EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как се строи магистрала в България?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как се строи магистрала в България?

mail23:04 | 03.10.2010прегледи 3647 коментарикоментари 0


„Магистрала „Марица" може да акумулира милионен трафик на гастарбайтери с коли, стохиляден трафик на автобуси, ТИР-ове в интерес на икономиката на България и на регионите, защото това ще създаде по-малко шум и катастрофи, по-малко жертви, по-голямо качество на живот в тези прекрасни български градове - Пловдив, Хасково, Харманли», каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на откриването на новоизграден участък от автомагистрала "Марица" при пътен възел „Ново село.
Той отбеляза, че занапред магистралата ще покаже своя потенциал. Тази магистрала за 31 години, се строи с по километър на година. 31 години - 31 км. Тази магистрала, за тези 31 години има зад себе си 54 анекса - анекси за начало, анекси за край, анекси за замразяване, анекси за минаване дори през хиперинфлацията, с която българите се бориха с големите нули, анекси за анексите и тук строителите нямат никаква вина. Това е еманацията на държавната политика в последните 31 години. Днес ние няма да открием цялата магистрала, но днес веднъж завинаги приключваме начина, по който са се строели българските магистрали. Именно затова, ние, в най-голямата криза, дадохме 35 млн. лв., за да приключим с този участък, докато предишните плуваха в милиардни излишъци, но не го направиха. Именно за това ние успяхме за шест месеца да построим нещо, което се строи вече 31 години и именно затова ние днес откриваме този участък с акт 16, за разлика от всички безобразии на миналото, когато министри откриваха 4-лентови пътища, магистрали без изолации, магистрали - водещи към никъде, магистрали, които нямаха дори износващ асфалт. Това означава къща без покрив. На това се слага край веднъж завинаги", каза още Плевнелиев. Той съобщи, че през май 2011 г. ще бъде направена първа копка на строителството на следващите 67 км на „Марица", които ще се финансират по ОП „Транспорт".

60 км на година магистрали

Този месец ще бъде стартирана тръжната процедура за лот 1 и 2 на „Марица". Планира се през март или април да бъдат подписани договорите за строителството. Окончателното изграждане трябва да бъде до 2013 г.
Откритата отсечка от „Марица", за съжаление, е първата автомагистрала в България, с редовни документи. Всички останали са били пускани като многолентови и четирилентови пътища, каза по време на откриването премиерът Борисов. Втората редовна автомагистрала с всички документи ще бъде „Люлин". До края на годината се работи денонощно, наваксва се графикът.
Ние, средно, ще правим по 60 км магистрали на година, обеща Бойко Борисов след откриването на новоизграден участък. "Ще направим метрото в средата на 2012 г., Южната дъга, Северната тангента, проектираме магистралата София - Ниш, проектираме „Струма", завършваме „Марица", завършване на „Тракия" - това е важното, което трябва да правим.

Хемус - втора магистрала за Генес

Автомагистрала Хемус е аутнобан, който трябва да премине през Северна България,за да свързва София с Варна и да дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София.
Нейното строителство започва в средата на 70-те години на 20 век., като планираната й дължина е 433 км, досега са построени само 151 км.
По повод бъдещото трасе на пътя София - Варна Росен Плевнелиев каза: "Към момента е направена т.нар. линия на оста на магистралата, т.е. позиционирана е самата магистрала като трасе. Оттук нататък в процедурите, които предстоят да се довършат, е възможно да има сериозни промени в трасето. Затова и ние сме на един първоначален етап на развитие".
Магистрала "Хемус" е сериозен проблем, който по своята същност не е решен в продължение на 24 години, а замразен. Същевременно това е един много скъп проект, който в момента не е и по силите на правителството, тъй като се минава през тежки трасета, много тунели и мостове.
Регионалното министерство се надява до една година да постигне ясно споразумение с Европейската комисия за изграждането на съоръжението.
Строителството му е приоритет за правителството и затова то преговаря с Брюксел за начините, по които проектът може да бъде финансиран, тъй като магистралата не е част от трансевропейската мрежа.
Неизграденото трасе на магистралата е с дължина 245 км и по оценки на български експерти ще бъде нужна инвестиция от 1.1 и 1.3 млрд. евро.
"Ще направим проектите и отчужденията и от 1 януари 2014 г. има възможност строежът на магистралата да започне по линия на бъдещата оперативна програма "Регионално развитие"", обеща преди месеци Плевнелиев.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg