EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как приключи годината БДЖ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как приключи годината БДЖ?

mail15:15 | 16.01.2014прегледи 1032 коментарикоментари 0


Задълженията на БДЖ през 2013 година са намалели с над 80 млн. лв., съобщи на пресконференция министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Той представи отчет за дейността на най-важните дружества в министерството за миналата година. По думите му, към края на май 2013 година БДЖ е имало 20 млн. лв. загуби, като общо задълженията са били 707 млн. лв. към различни кредитни институции. Намалели са и задълженията към НКЖИ - от 704 млн. лв. сега те са 624 млн. лв. БДЖ е изплатило над 66 млн. лв. задължения към кредитни институции. С участието на Министерството на финансите са подписани споразумения за намаляване на дълга към "Пощенска банка", НКЖИ и германската банка KWF, към която са най-големите задължения на БДЖ. Към 31 август 2013 г. дружеството на БДЖ "Товарни превози" е изоставало с приходите си с повече от 13 млн. лв. и е превозило над 1 млн. тона товари по-малко, отколкото през същия период за предходната година. От 1 септември превозът на товари е увеличен с повече от 30%. В края на годината сме превозили почти същия тонаж както през 2012 година, уточни Папазов.

В резултат на модификацията на ОП „Транспорт“, одобрена от ЕК ще бъдат прехвърлени 122,1 млн. евро от приоритетна ос 4 (за морските и водните пътища) към приоритетна ос 3 (интермодалност), както и прехвърлянето на 20 млн. евро от приоритетна ос 2 (пътна инфраструктура) към приоритетна ос 1 (железопътна инфраструктура). Средствата са крайно необходими, тъй като проектите, които трябва да се възползват от тези пари са в процес на изпълнение. Сред тях са тези за разширение на метрото в столицата и за модернизацията на гарите в София, Пазарджик и Бургас.
Към днешна дата по оперативната програма е договорена цялата безвъзмездна помощ, а на бенефициентите са изплатени над 2,181 млрд лв., което представлява повече от 55% от общия бюджет. Паралелно с това бе подготвена новата ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и тя вече е изпратена за одобрение в Брюксел. Напълно готов е жп проектът Русе – Варна, който може да стартира в рамките на тази година, а АМ Калотина – София може да бъде първият проект, с който да кандидатстваме по Механизма за свързване на Европа (Connecting Europe Facility).
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg