EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как да спаси бизнеса си автомеханикът?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да спаси бизнеса си автомеханикът?

mail07:10 | 13.05.2020прегледи 496 коментарикоментари 0


Настоящата криза с коронавируса, освен труден и безпрецедентен период за по-голяма част от света, се оказа и “сито” за много бизнеси - дали имат потенциал да оцелеят, имат ли дългосрочни стратегии и доколко умеят да бъдат гъвкави.

Пример за такъв бранш е този с автомеханиците. Оказва се, че повечето занимаващи се с този бизнес у нас, са превърнали хобито си в работа. Но това вече не е достатъчно, за да си истински конкурентоспособен и да бъдеш предпочетен във време, когато разходите на потребителите са ограничени и определящо е  безкомпромисното качество.

За да се вдигне нивото на автомеханиците, и то в период, в който само качеството гарантира оцеляване, у нас работят на пълни обороти обучения за собственици на сервизи и служители от бранша. В момента както у нас, така и на чужди пазари, функционира онлайн Академия за автомеханици. Обученията ѝ обединяват българи от цял свят, включително от Великобритания, Холандия и дори Канарските острови. “Това са българи, които работят на чуждите пазари и виждат възможност в онлайн обучения. Вече се изисква много повече от това просто да работят по автомобилите. От усъвършенстване се нуждаят много аспекти, като обслужване на клиенти, обезпечение на самия труд, гаранции...”, конкретизира Крис Младенов – създател и преподавател на единствената у нас академия за бранша, който се е обучавал в специализираната школа на гиганта „Фолксваген“. 

Сред темите, които се засягат в обученията на DAS AUTO Акаедмия са: детайлите, гарантиращи правилната диагностика на автомобила; изграждането на бизнес умения; създаване на добавена стойност за клиента; управление на екип и много други.

Преди извънредното положение, преминалите през обучението са били над 500 сервиза в страната, които в момента продължават да се развиват и да надграждат уменията си за по-добро и качествено обслужване.

Как се създават аварийни фондове и как се обезпечават заплати и разходи ще са сред основните теми на уебинара "Как да направим автосервизът си отново успешен по време на криза", който се проведе преди дни и бе организиран от първата в България Академия за автомеханици. По време на пандемия, голяма част от автосервизите затвориха и освободиха служителите си, и то за постоянно. Именно тези последствия, които според младия собственик на Академията Крис Младенов може да се избегнат, но с определен подход, зародиха идеята за такъв тип обучение. То ще подпомогне много хора от брашна да се изправят на крака и да не се влияят от ситуации, подобни на настоящата.

Как да се създават аварийни “фондове” за поне 6 месец напред, как механиците да бъдат гъвкави, да предлагат повече качество, за да задържат клиенти дори в криза и как да добавят стойност към услугите си, са само част от въпросите, които бяха засегнати по време на уебинара.

„В момента потребителите са със свити доходи и много внимателно преценяват къде да вложат парите си. Затова е и особено важно през цялото останало време да се гради “фонд на доверие” и да се дава добавена стойност на услугата. По този начин клиентът става лоялен дори в период на криза“, добавя Крис Младенов.

Академията ползва ноу-хау от немски модел образователни структури за автомобилния бранш. Германия е сред страните с доказани бизнес модели, особено в сферите на автомобилния бранш. Например там, по време на извънредната ситуация, много сервизи са проявили гъвкавост – голяма част са преминали към безплатна диагностика на колата, която по принцип струва средно 100 евро. Освен това предлагат безплатна услуга “от врата до врата” - взимане на колата от дома за сервиз, който включва и пълна дезинфекция. Резултатът е, че работата им значително се е повишила.

Още преди настоящата криза, браншът на автомеханиците в България е бил дълги години в застой, според наблюденията на Крис Младенов. Причината са остарели методи на работа, липса на добавена стойност към услугата и липса на прилагане на изпитани европейски практики. Между 2018 и 2020 година, с въвеждането на обучения, се постига осезаемо раздвижване и излизане от сивата икономика, както постепенно ориентиране към по-добри и изпитани европейски практики.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg