EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как да пробием в интернет?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да пробием в интернет?

mail09:00 | 28.02.2012прегледи 1387 коментарикоментари 0


EconomyNews.bg

Василена Вълчановa работи в областта на PR и маркетинг над 4 години. Работи в PR агенции, където обслужва клиенти от енергийния, автомобилния, фармацевтичния и технологичния сектор, сред които BMW, PharmaSwiss, LG Electronics. От година работи като координатор в маркетинг отдела на IT дистрибутора АСБИС България, където отговаря за управлението на няколко технологични марки. 

Какви са предимствата и недостатъците на Интернет маркетинга?
Не харесвам типичния довод, че интернет маркетингът е много по-евтин, просто защото за него също се изисква сериозна инвестиция – на време и на качествен човешки персонал. Но е истина, че капиталовото вложение е доста по-ниско в сравнение с реклама, например.

Най-големият плюс на онлайн маркетинга е в неговата измеримост. Разбира се, тук има доста условности, но все пак възможността за анализ и отличаване на ефективните кампании е много полезно. То не позволява една и съща грешка да бъде повторена няколко пъти и спомага за оптимизиране на бюджета, така че с времето маркетологът да открои работещите практики. Затова считам, че с опита на марката и на екипа онлайн маркетингът става по-полезен – а това развитие тече по-бързо отколкото при всеки друг канал.

Не смятам обаче, че интернет маркетингът трябва да се използва като единствено вярно решение на маркетинговите уравнения. Различните комуникационни канали трябва да се използват едновременно, за да достигаме ефективно до потенциалната си аудитория. Твърде често тази подробност се забравя и някои колеги гледат на онлайн канала като на панацея. И все пак винаги е полезно да говориш с клиентите си лице в лице.

Кои са най-ефективните канали за B2B маркетинг в Интернет според Вас?
В България B2B маркетингът се гради основно в каналите, които се използват и за B2C комуникация. Facebook работи, защото LinkedIn не се използва толкова активно и реално компаниите нямат друг избор за социална мрежа, която клиентите им да ползват редовно. Блоговете са другият канал, в който успешно може да покажете “човешкото лице“ на организацията и да изградите диалог с потребителите – независимо дали те са крайни клиенти или други бизнеси. Като цяло, най-важният извод за B2B маркетинга въобще, е че не разговаряте с фирма, а с хората в нея.

С какво са полезни блоговете за позиционирането на компаниите в онлайн пространството?
Блоговете най-ефективно показват хората, които съставляват една компания. Това помага за изграждане на доверие с клиентите – те научават повече за вашия екип, разбират експертната позиция на всеки негов член и са готови да му вярват. При наличието на твърде сходни ценови оферти във всеки бранш единственият начин да се отличите от конкурентите е да покажете духа на вашата компания. Хората не обичат да работят с компании – те искат да работят с други хора.

Какво тема ще засегне Вашата лекция на семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет” B2B?
На мен се пада честта да открия това издание на семинара, затова ще се постарая да говоря особено интересно. Темата ми е свързана с корпоративните блогове и как те могат да са печеливша част от вашата стратегия за B2B маркетинг. Въпреки че много хора упорито се опитват да провъзгласят блоговете за мъртви, това е далеч от истината. Те са особено поле за изява, защото ви дават много повече свобода във формàта на споделеното – за разлика от социалните медии, където внимание печелят само кратки или визуални съобщения. И тъй като възможността да говориш по-обстойно на по-сложни теми е особено важна в B2B комуникацията, блоговете са много полезни.

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг?
Четете постоянно, четете редовно и се образовайте за новостите. Блоговете за маркетинг са най-добрият канал за вашето интернет-образование. Наблюдавайте как се справят други марки във вашия бранш и не се притеснявайте да заемате идеи – стига те да не следват сляпо оригинала, а да са съобразени със спецификата на вашия бизнес. И най-важното – запомнете, че резултатите се постигат с упоритост. Недейте да се отказвате при първия неуспех – често онлайн маркетингът работи с натрупване.

Вашите 3 съвета за B2B маркетинг в Интернет…
Покажете собствен характер, забавлявайте се и не се страхувайте да нарушавате правилата. Успех!

Повече за ролята на корпоративните блогове и другите инструменти на B2B маркетинг в Интернет можете да научите на семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет” B2B. Събитието ще се проведе на 21 март 2012 година в Интерпред, София.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg