EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как да правим бизнес в Китай?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да правим бизнес в Китай?

mail08:15 | 05.11.2013прегледи 788 коментарикоментари 0


Предстои откриване на трето външно-икономическо представителство на България в Китай, в допълнение към вече функциониращите български служби в Пекин и Шанхай. Това стана ясно на семинар "Готови ли сте за бизнес с Китай", организиран от Асоциацията на българските износители съвместно с Европейския център за малки и средни предприятия в Пекин.
Китай е втората по големина икономика в света и е сред приоритетните на България за търговско-икономически партньори.
За периода януари-август 2013 г. двустранната търговия е на стойност 1.184 млрд. щатски долара, от които българският износ е 513 млн. долара. и вносът от Китай 671 млн. долара. През 2012 година стокообменът между двете страни е бил 1.7 млрд. долара, от които износът на България е бил на стойност 762 млн. долара.
Съществуват стоки, които са традиционни за България и с които тя е известна на пазарите в Азия и те могат да присъстват по-осезаемо на китайския пазар. Това са хранителни продукти, български вина, мляко и млечни продукти, минерална вода, етерични масла и особено розовото масло, продукти на машиностроенето, електрониката и електротехниката, каза Димитров. Той припомни, че България е единствената страна в ЕС с квота за износ на царевично зърно за Китай. В момента България преговоря с Китай за износ на месо и месни произведения. Един от най-добрите начини китайският бизнес да бъде информиран за потенциала и възможностите на българските малки и средни предприятия е редовното участие в специализираните търговски панаири, бизнес форуми и изложби. На далечен пазар, какъвто е китайският, трябва да разчитаме на директен маркетинг за популяризиране на предлаганите български импортни марки.
Търговските ни служби в Китай са винаги на разположение за оказване на необходимото съдействие, категоричен бе зам. - министърът на икономиката и енергетиката.

Представители на Асоциацията на българските износители и на Европейския център за малки и средни предприятия в Пекин посочиха че има специфични правила и условия за работа с китайските фирми, които трябва добре да се познават за да има взаимоизгоден бизнес. Китайските власти не разрешават например чужда фирма да е основен изпълнител самостоятелно в областта на строителството. Тя или трябва да бъде подизпълнител или да работи в съдружие с китайски партньор, посочиха експертите. Внос в Китай понякога не може да се осъществява, от което и да е пристанище, защото някои провинции имат специфични митнически разпоредби. Българските производители трябва да имат ясни доказателства за качеството на продаваната от тях стока и да познават китайските стандарти, посочиха още експертите по време на семинара.

Една трета от ръста на БВП в света през 2012 година е принос на китайската икономика, показва световната статистика.

 


Тагове: Китай, бизнес
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1057