EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Италия затвори страница в авио историята си

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Италия затвори страница в авио историята си

mail15:07 | 19.10.2021прегледи 672 коментарикоментари 0


Важна глава от историята на италианската авиация бе затворена след последния полет на италиански национален превозвач Alitalia.

Полет AZ01586 кацна на римското летище "Фиумичино", след като излетя малко по-късно от предвиденото в разписанието от летището в Каляри, остров Сардиния, предаде ДПА.

Самолетът е бил почти изцяло запълнен, със 180 пътници на борда, информира АНСА. С него Alitalia сложи край на 74-годишната си дейност в авиационния сектор.

Италианският национален превозвач е основан през 1947 година и десетилетия наред марката бе символ на поствоенния икономически бум в страната.

Новата държавна компания Italia Trasporto Aereo - ITA вече изпълнява редовни полети.

Тя е смятана за наследник на Alitalia, но както италианското правителство, така и ЕК се надяват да скъса с проблемното финансово минало на предшественика си.

Alitalia не е реализирала годишна печалба от 2002 година. Многократните опити за стабилизиране на финансите й се провалиха, включително и усилията да се намерят частни купувачи. Сред разглежданите варианти бяха Delta и Lufthansa, с които бяха водени преговори.

Авиокомпанията бе приватизирана през 2008 година, но въпреки това продължи да се нуждае от мащабна държавна помощ. През 2017 година тя обяви фалит и бе поета от специални администратори.

Два последващи държавни заема влязоха в конфликт с правилата на ЕС за държавна помощ, целящи да осигуряват равни условия в авиационния сектор на Стария континент.

През 2020 година ограниченията заради пандемията от Ковид-19 отново поставиха Alitalia на колене.

Спасителна финансова помощ позволи на компанията да лети, но и проправи пътя за ренационализацията на италианския национален превозвач под формата на новата компания ITA.

ЕК даде зелена светлина за новата авиокомпания и я стимулира допълнително, като я освободи от отговорност за €900 млн. евро ($1 млрд.) незаконна държавна помощ, отпусната на предшественика й през 2017 година.

Изпълнителният орган на ЕС потвърди, че инжектираните от италианското правителство в новата компания €1,35 млрд. са в съответствие с правилата на ЕС.

ITA стартира дейността си флотилия от 52 самолета. Тази година в обслужването на полетите й ще работят до 2950 души спрямо персонала от 10 000 души на Alitalia.

Първоначално авиокомпанията ще предлага 45 дестинации и 61 маршрута, включително Франкфурт, Париж, Лондон, Ню Йорк и Буенос Айрес.

Първият полет на ITA излетя тази сутрин от миланското летище "Линате" в 06:20 часа (07:20 часа българско време) за Бари, Южна Италия с 60 пътници на борда. Самолетът е поел обратно към Милано с 98 пасажери, съобщи специализираният сайт АвиоНюз.

Според данни на компанията през първи ден от дейността си тя ще обслужи 191 полета.

 

 


Тагове: Alitalia, край
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg