EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Испания променя модела "слънце, плаж, сангрия"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Испания променя модела "слънце, плаж, сангрия"

mail13:17 | 16.09.2009прегледи 1249 коментарикоментари 0



Денъм Барнетсън, Франс прес
След петдесет години масов туризъм Испания иска да представи своите културни, исторически и гастрономически козове, за да привлече чуждестранните посетители, които не се задоволяват вече само с модела "слънце, плаж и сангрия".
Това ориентиране към туризъм от по-висока класа среща гореща подкрепа от шефовете на този ключов сектор в испанската икономика след разочароващия летен сезон, през който броят на чуждестранните туристи спадна с близо 10 процента.
"Време е да потърсим клиенти с по-висока покупателна способност, тъй като имаме какво да им предложим", отбелязва Хосе Мария Рубио, ръководител на испанската Федерация на хотелите и ресторантите.
"Испания има 3000 км крайбрежие, което ще остане важен фактор" в туристическата й оферта, но "този имидж трябва да се допълни с култура, природни и исторически атракции, гастрономия", подчертава Рубио.
Това означава да се привлекат по-взискателните туристи към музеите на Мадрид или Билбао, лозята на Риоха, природния парк Доняна (Югозападна Испания) и  "мавърските" исторически градове - Кадис и Херес.
Туризмът осигурява близо 11 процента от работните места и брутния вътрешен продукт на Испания, а броят  на чуждестранните гости ще бъде с 10 процента по-малък тази година в сравнение с 57,4 милиона от 2008 според прогнозите на правителството.
Според Световната организация по туризма Испания е отстъпила на САЩ второто място като световна туристическа дестинация, след Франция (която остава на първо място).
Икономическата криза и конкуренцията на по-евтини дестинации в Средиземноморието като Хърватия или Турция не са единствените причини за това разочарование: бетонирането на крайбрежието, най-вече на Коста дел Сол, също играе роля.
Испания страда от "загуба на идентичността на крайбрежните си дестинации, тя трябва да предложи нови  оферти, за да отговори на новите изисквания на пазара и да се насочи по-скоро към качествен, вместо количествен растеж", препоръчва правителствен доклад, публикуван през 2008 г.
Иначе казано, страната не трябва да развива само модела на масов туризъм, лансиран преди 50 години от франкисткия режим, който преобрази малките средиземноморски рибарски села в т.нар. градове HLM (habitation a loyer mogere) субсидирани жилища с
регулиран наем, за английски, немски и френски летовници.
Правителството лансира програмата "Привилегия Испания", целяща да лансира "продукти с висока добавена стойност", за да привлече "туристи с по-взискателен вкус" към Риоха, Страната на баските (Северна Испания) или Сантяго де Компостела в Галисия (Северозападна Испания).
И увеличеният брой посетители това лято (+2 процента) в 93-те луксозни хотели "Парадор", създадени в исторически сгради из страната, отговаря на идеята за пренасочване към по-ексклузивен туризъм.
Гастрономията също играе роля в тази еволюция, като качеството на испанската кухня и международната репутация на нейните майстори готвачи в Каталония или Страната на баските не спира да нараства.
Испания не е само "паеля, гаспачо и тапас", напомня Рубио, който лансира нова инициатива "Вкуси Испания!", чиято цел е да увеличи туристическата конкурентна способност на страната чрез нейната кухня.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4234