АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Има ли шанс за АМ „Черно море”?



Има завършени предпроектни проучвания за АМ „Черно море”, където са разгледани няколко варианта на трасе. Това стана ясно от думите на регионалният министър Десислава Терзиева. Проучванията са предоставени на инвеститори, които са проявили интерес към изграждане на магистралата.
„Не е тайна, че китайски инвеститори проявяват интерес. Целта ни е при едно евентуално публично-частно партньорство бюджетът да е натоварен минимално”, допълни министърът.
Оттук нататък очакваме да проведем разговори с китайските инвеститори и да видим дали ще има финансов интерес от тяхна страна да започнат този проект, каза още Терзиева.
Към проекта интерес проявяват още Катар и Азербайджан, но проблем за тях са пречки, заложени в Закона за публично частно партньорство и липсата на актуални проекти, коментира Николай Вълев от "Трейс интернешънъл".
Прогнозната стойност на трасето е около 200-250 млн. евро, допълни шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.
Магистралата може да започне да се строи най-рано след 2 години - т.е. през 2016 година.
Черноморският автомагистрален пръстен ще спомогне за разширяване на трансграничното и регионалното сътрудничество в Черноморската зона, бе отбелязано на национална конференция „Черноморският автомагистрален пръстен – предизвикателства и перспективи“, проведена в Бургас.
Изграждането на АМ „Черно море”, между Варна и Бургас, ще осигури не само нова скоростна транспортна връзка между магистралите „Хемус“ и „Тракия“, но ще подобри обслужването на крайбрежието, като ще изведе транзитния трафик по-далеч от чувствителната крайбрежна територия, курортните селища и комплекси по брега, са очакванията от такъв проект.
EconomyNews.bg припомня, че през януари 2011 година кабинетът прие приоритети за развитие на пътната инфраструктура на страната до 2020 година. Ето какво е предвидено за АМ „Черно море”:
таблица:МРРБ
Tweet |
|