EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Защо българският туризъм не струва?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо българският туризъм не струва?

mail18:00 | 20.11.2012прегледи 1913 коментарикоментари 0


Ива Стойкова
Златните целеви пазари на България като туристическа дестинация са Германия, на първо място, следвана от Русия, Румъния и Великобритания. Това показват резултатите от анализ, извършен за целите на проекта „Разработване на бранд „България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран „бранд мениджмънт”. Проектът е финансиран по ОП „Регионално развитие”, бенефициент е МИЕТ и се осъществява от „Обединение за бранд „България”*. Стойността на проекта е 2 822 900 лева, срокът за изпълнение е 24 месеца, като до 4 февруари следваща година трябва да придобие завършен вид и да бъде предаден.
Четирите основни конкурента на България в областта на туризма са Гърция, Турция, Австрия и Чехия. Към тях обаче спокойно се прибавят Хърватия, Словения, Италия, Франция и Испания. Основният ни конкурент по отношение на летния туризъм са Турция, Гърция, Хърватия, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. Чехия е конкурентът ни в СПА и балнеотуризма. Развиваме 15 вида туризъм с 28 атрибута, но крайният резултат към момента е, че с нищо не превъзхождаме преките си конкуренти.
Главните фактори, които влияят при избор на дестинация, са цена, настаняване, климат, обслужване, сигурност, чистота, природа и забележителности. Не е тайна, че страната ни изостава по повечето от тези критерии. Ето защо основните линии, по които ще се развива бранд „България” са настаняване, забележителности, чистота и климат.
Какъв е имиджът на България?
Ако трябва да се определи цветът на България, то той е зелен (34% от отговорите в анкетите) и жълт (23,5%). Но като че ли дотук приключват добрите новини. Чуждестранните туристи асоциират страната с „море” и „евтино”, но изразяват недоволство, както впрочем и туроператорите, за качеството на туристическата услуга, обслужването, инфраструктурата, чистотата.
Любопитно е разминаването в отговорите на българи и чужденци с какви символи свързват България:

 

Все пак светлина в тунела има, тъй като 62% от анкетираните туристи не са за първи път в България, а 80% отговарят, че са склонни да посетят страната втори път.
Представените резултати са следствие на мащабни проучвания на 10 чуждестранни пазара - Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия. Изследвано е мнението на български туристи и на чужденци - вече посетили страната ни и такива, които са избрали като дестинация съседни държави. Извършено е допитване сред туроператори от 15 пазара - вече изброените по-горе страни, плюс Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция, както и български туроператори.
Брандът е емоция и това е крайната цел на проекта - България да се свързва с определени ценности и положителни емоции. Това може да стане чрез изработването на бранд „България” и регионални под-брандове. За да може един ден да се наредим до пирамидите на Египет или страната на неограничените възможности САЩ като разпознаваема и желана туристическа дестинация.

*Консорциум между Прагматика ООД и Публисис АД, избрани след обществена поръчка.
 


Тагове: пазари, туризъм
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4159