EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Застрахователите да обърнат внимание на оценката за риска

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Застрахователите да обърнат внимание на оценката за риска

mail17:12 | 27.10.2009прегледи 580 коментарикоментари 0


Нужно е съсредоточаване върху оценката на риска в сектора на застраховките. Това е основна препоръка, която дават от „Ernst&Young” в „Уроците, научени от промяната: връщане на баланса в застрахователната индустрия”. Оценката на риска е необходима, за да бъдат компаниите гарантирани при бъдещи неблагоприятни събития.
Застрахователният сектор понесе по-малко щети от други, като например банковия. Въпреки това , повечето компании в индустрията бяха изненадани от дълбочината и мащаба на кризата, сочи проучване на „Ernst&Young”. Застрахователните компании излизат от определени инвестиции и закриват цели продуктови линии, за да освободят средства за вложения в растеж на основния си бизнес.
Застрахователната индустрия е добре позиционирана и е готова да се възползва от нови пазари и развиването на нови продукти. Хората в ‘третата възраст’, пенсионерите се нуждаят от нови спестовни фондове и пенсионни продукти. Т.е. застрахователите са в добра позиция, поради опита си в подписване на полици с по-късна смъртна граница. Югоизточна Азия, Латинска Америка, Близкият Изток и Източна Европа представляват благоприятна възможност за пласиране на застрахователни продукти в бързо развиваща се среда. Въпреки това, компаниите трябва да проучат внимателно възможностите и да подходят правилно при навлизане на пазара, ако искат да постигнат успех, съветват от „Ernst&Young”.
Лекс ван Оувърмайър, лидер в застрахователния отдел за Европа, Близкия Изток, Индия и Африка (EMEIA) в „Ernst&Young”, отбелязва: „Застрахователната индустрия се е справила добре и излиза от кризата сравнително невредима, но пък трябва да съществува в един нов и променен свят. Тези мениджъри, които проявят находчивост, вземат трудни решения и приложат правилно това, което са научили от промените, ще тласнат своите компании към успех. В същото време те трябва да мислят и как да възвърнат доверието на клиентите си, на инвеститорите и на други заинтересувани страни с цел създаването на стабилно бъдеще за целия сектор. Това ще бъдат и лидерите, които ще положат основите на нашата нова глобална икономика.”
„През изминалата година застрахователните компании бяха принудени да отговарят на натиска на една нова икономическа среда. Разговаряйки с нашите клиенти, ние научавахме как компаниите по света се борят по различни начини с кредитния риск и регулаторния капитал, как фокусират вниманието си върху промяната на дизайна и цената на определени продукти. Мениджмънтът не само разработва стратегии за съхраняване на бизнеса и по-доброто му управление, но се концентрира и върху мерки, които да осигурят растеж и промяна на организацията, които да й осигурят добро бъдеще.”, смята Питър Порино, ръководител в отдел Global Insurance в компанията.

В проучването са обобщени уроците, които застрахователните компании са принудени да научат покрай кризата.

Най-важните поуки са:

Повечето застрахователни компании заделят минимален капитал над нивото, определено от капиталовите модели. Важно е да се развие стратегия за движение на капитала от едно юридическо лице към друго по време на криза.
Управлението на риска в компанията е важно условие за бъдещ успех. Застрахователните компании, които притежават правилен механизъм за защита на активите си, са най-силни по време на криза. Главният риск директор (CRO) трябва да работи заедно с директорите на различните бизнес звена, за да се взимат стратегически и оперативни решения, които да бъдат одобрени от борда на директорите на компанията.
Опитните застрахователни компании правят цялостна оценка на състоянието на бизнеса си. Тези, които най-бързо са реагирали на кризата, са сред най-схватливите. Техните лидери търсят отговори на следните стратегически въпроси: дали  са достатъчно гъвкави и как биха отговорили при очаквания възход на пазара; в крак ли е компанията със стратегическите цели на бизнеса?


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg