EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Засилено търсене на складови площи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Засилено търсене на складови площи

mail18:03 | 10.02.2021прегледи 537 коментарикоментари 0


Засилено търсене на логистични услуги и увеличени инвестиции в нови логистични паркове и бази, отчитат от сектора на логистиката. „Ситуацията, свързана със затрудненото преминаване на границите поради ограниченията, наложени от ковид епидемията, накара много производители да се запасят с повече суровини, складирайки ги в складови бази, близо до мястото на производство, с цел неговото обезпечаване в условия на локдаун – коментира Боян Боянов, мениджър „Логистика“ в Гопет Транс. – Това увеличи търсенето на складови площи и запълни капацитета на много складове.“ За 2020 г. складът в София отбелязва ръст на оборотите от 9,3% спрямо 2019. След първото затваряне през пролетта на 2020 г., по време на което логистичният бизнес като цяло търпи загуби, от логистичната компания отчитат увеличение на обема на складираните стоки и запълване на капацитета на склада до близо 90%. Днес среднодневно складът на обработва около 40 камиона (вход/изход), приемат  се и се подготвят около 180-200 заявки за над 30 постоянни 3PL клиента. Отделно през  кросдокинг терминала се извършва товарене и разтоварване на над 200 палета средно на ден.  

Последните години се наблюдава сериозно увеличение на електронната търговия, като тя обхваща все повече сектори и отрасли. В частност през 2020 г. и през настоящата вследствие на пандемията някои сектори показват голямо увеличение на продажбите – това са най-вече стоки за бита и такива от първа необходимост – хранителни стоки, здравни продукти, козметика и стоки за дома, като в същото време намалява търсенето на дрехи, мебели и техника. Извън стандартните отрасли се наблюдава също увеличение на продажбите на авточасти, електроника, осветление, електроматериали и други чрез каналите за е-търговия. „Показателен е фактът, че куриерският бизнес регистрира ръст за 2020 г. спрямо 2019-а от над 30%, а онлайн продажбите са нараснали с 40 на сто. Нашата статистика също дава ясни индикации за ръста на електронната търговия. Ние отчитаме близо 3-кратно увеличение на уеб платформите за продажби, които сме интегрирали за наши клиенти“, коментира Боян Боянов. 

 

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg