EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Започва ремонт на Централна гара София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Започва ремонт на Централна гара София

mail09:15 | 31.08.2012прегледи 2577 коментарикоментари 0


Стартира открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”. Тръжната документация може да бъде закупена в сградата на Държавно предприятие „Национална компания “Железопътна инфраструктура” (ДП НКЖИ) всеки работен ден до 17.09.2012 г. включително. Срокът за подаване на оферти е до 12.10.2012 г.
Рехабилитацията на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране по Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от ДП НКЖИ. Голямото значение на гара София може да се види от мястото й в Европейската железопътна мрежа. През гарата преминават ІV-ти, VІІІ-ми и Х-ти Общоевропейски транспортни коридори.
Проектът ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Република България за развитие на железопътната инфраструктура, достигане на европейските стандарти в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на трансевропейските транспортни мрежи.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, в т.ч. подмяна на дограмата – прозорци и врати, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с много по-добри комуникационни връзки, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както и такива за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност.

История
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg