EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Законови промени при електронни документи и подпис

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Законови промени при електронни документи и подпис

mail12:36 | 09.12.2009прегледи 1282 коментарикоментари 0


Промени в Закона за електронния документ и електронния подпис, които хармонизират българската нормативна уредба с изискванията на Европейския съюз, са публикувани на сайта на  Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията .
С измененията българският пазар ще се отвори за чужди доставчици на електронни удостоверителни услуги, тъй като се уеднаквяват изискванията към съдържанието на електронните удостоверения, посочват от МТИТС. Проектът предлага промяна и в изискванията към съдържанието на удостоверението за квалифициран електронен подпис, които в досегашния режим влизаха в сериозно отклонение с установените от стандартите реквизити, се посочва в съобщението.
Досега са се създавали пречки за оперативна съвместимост на българските системи при използване на електронни подписи. Очакванията са, че в резултат на конкурентния натиск цените за получаване на електронен подпис ще станат по-достъпни. На българските фирми, предоставящи удостоверителни услуги, се осигурява достъп до 500-милионният пазар на ЕС.
Проектът предлага промени в режима на електронните подписи с цел хармонизиране със стандартите в ЕС. Подписите се класифицират като обикновен, усъвършенстван и квалифициран. Последният се признава за саморъчен по закон, а другите два - при изрична договореност между страните.
Вече няма да се налага винаги да бъде потвърждавано получаването на електронно изявление - електронният документ ще се смята за доставен при постъпване в указаната за тази цел електронна поща на получателя, посочват от министерството. Така ще бъде преодоляна опасността от недобросъвестно отношение на адресата в търговския оборот.
Облекчава се режимът за започване на дейност от доставчици на услуги, като вече няма да бъде необходима регистрация. Доставчиците ще се акредитират, ако желаят да повишават доверието на клиентите си.
Проектът е част от промените в законодателството, свързано с електронното управление. Той е съобразен с приоритетите в декларацията, приета от ресорните европейските министри през ноември, се допълва в съобщението.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg