EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Забрана за промоции на вредни храни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Забрана за промоции на вредни храни

mail10:09 | 30.12.2020прегледи 592 коментарикоментари 0


На магазините във Великобритания ще бъде забранено да правят промоции и маркетингово позициониране на храни и напитки, съдържащи много захар, сол или мазнини. На заведенията ще бъде забранена практиката безплатно да доливат силно подсладени газирани напитки и сокове.

Мярката би трябвало да влезе в сила след 15 месеца - от април 2022 г., и след консултации, съобщи правителството в Лондон.

Това е поредното ограничение, налагано в опит да се овладее проблемът с наднорменото тегло и затлъстяването сред населението. В Англия, например, където е съсредоточена значителна част от населението на Острова, 63% от пълнолетните британци и всяко трето дете са в тази категория. Пандемията от коронавируса насочи още повече вниманието към здравословното състояние, тъй като свръхтегло и затлъстяване се оказаха едни от факторите, застрашаващи с тежко боледуване заразените с COVID-19.

Предвидените мерки са да се прекратят промоции от типа на "купуваш 3 и четвъртото е безплатно" или поставянето на нездравословни снаксове и напитки на стойки при входовете, касите и основните алеи за преминаване през супермаркетите.

"Ограничаваме промоциите, за да може здравословният избор да е и лесен избор. Създаването на среда, подпомагаща по-честото купуване на здравословни храни, е много важно за подобряване здравето на нацията", заяви ресорният министър Джо Чърчил.

Първите стъпки в тази посока бяха направени през юли, когато бе предложена забраната за телевизионни и онлайн реклами за junk food преди 21 часа. През ноември правителството предложи и пълна забрана на онлайн рекламата за нездравословни храни.

Сега за регулиране на рекламата се предлага забраната ѝ на заглавни страници в интернет или на такива, където се плаща за направена покупка.

Забраната за промоции в магазин ще важи само за по-големите обекти - тези с над 50 служители, а за позициониране - над 185 кв. м. площ. Специалисти по маркетинг казват, че стойка в края на рафтовете и "под носа" на преминаващите клиенти може да увеличи продажбите с до 50%./Източник: Дневник


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg