EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Заблуждават ли етикетите на храните?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Заблуждават ли етикетите на храните?

mail16:31 | 26.06.2018прегледи 959 коментарикоментари 0


Европейската организация на потребителите BEUC публикува доклад, разкриващ много подвеждащи трикове, които производителите на храни обикновено използват на етикети в ЕС.

Заблудите:

• Промишлените продукти се етикетират като „традиционни“, „домашни“ и „занаятчийски“;
• Напитки и млечни продукти с малко или никакви плодове използват снимки на плодове;
• Хляб, бисквити, макаронени изделия и т.н., означени като „пълнозърнести“.

Проблемът произтича от липсата на правила на ЕС, определящи в кои случаи производители-те могат да използват такива термини. Моник Гоайенс - генерален директор на BEUC: „Законодателството на ЕС ясно посочва, че етикетирането и опаковането на хранителните продукти не трябва да заблуждават потребителя. Неотложно е институциите на ЕС да предложат рецепта за прекратяване на тези измамни практики и държавите-членки да гарантират, че производителите на храна спазват правилата“.
Какво иска BEUC:
• Дефиниции на ЕС за термините, които обикновено се използват на етикетите, като "традиционни", "занаятчийски" или "естествени";
• Минимални нива на съдържание на брашната за претенциите "цели зърна";
• Минимални правила за съдържание за продукти, които показват на опаковката определени съставки като плодове;
• Процент на рекламираните съставки (като плодове), показани на етикета.

В отговор на потребителските интереси

След многобройните сигнали и на българските потребители за разликата в предлаганите на пазара европейски храни, ЕК представи обща методика за тестване на качеството на храните в ЕС, разработени от Съвместния изследователски център в областта на науката и знанието. Тя ще позволи на националните органи за защита на потребителите да тестват и да сравняват състава и характеристиките на храните, продавани със сходни опаковки в целия ЕС. Тази методика допълва действията, обявени в инициативата на ЕК за нов търговски механизъм за потребителите.

Гаранции за потребителите:

Всички храни, продавани в ЕС, трябва да отговарят на строги правила за безопасност.

Методиката за тестване включва ключови принципи: прозрачност, сравнимост, подобен подбор, вземане на проби и тестване на продуктите.

Лабораториите в редица държави ще приложат методиката в рамките на паневропейска кампания за тестване с цел събиране на данни относно обхвата на проблема с разликите в качеството, като първите резултати ще са налице до края на 2018 г.

Коментар:

Надяваме се всички бъдещи проучвания, осъществени по новата методика, да разкриват имената на изследваните продукти и техните производители. В противен случай, ефектът от тях ще остане минимален.

Източник: Активни потребители


Тагове: храни, етикети
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg