EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

За интегриран градски транспорт на София 62,6 млн. евро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

За интегриран градски транспорт на София 62,6 млн. евро

mail09:30 | 05.08.2011прегледи 812 коментарикоментари 0


Още една нова функция предлага вече сайтът на Центъра за градска мобилност в София www.sofiatraffic.bg. Те могат да проверят в реално време точния час, в който превозно средство с улеснени условия за достъп ще пристигне на съответната спирка. Това става чрез секцията „Виртуални табла” на сайта на Центъра на градска мобилност - http://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/virtual-tables. При избиране на вида на превозното средство – трамвай, тролейбус или автобус, номера на линията, както и посоката на маршрута, виртуалното табло показва точния час на пристигане на следващите няколко коли по линията, като тези, които са с улеснения условия за достъп, са маркирани със съответния знак. Услугата е в полза на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички, като им позволява да се информират предварително за най-подходящите за тях условия за придвижване с градския транспорт в столицата.  Сайтът www.sofiatraffic.bg запазва и всички свои досегашни функции, позволяващи на потребителите да намерят маршрут с градския транспорт, да се осведомят в реално време за натовареността на трафика в града – райони със задръствания, ремонти или публични прояви, които затрудняват движението, да се информират за маршрутни промени, да проверят дали автомобилът им не е принудително преместен, и др.
В резултат на активната работа на Столична община през последните няколко години значително се увеличил делът на нископодовите превозни средства в градския транспорт на София, сочи справка на общината и Центъра за градска мобилност. Тези превозни средства позволяват удобен и лесен достъп на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички. Към момента столичният градски транспорт разполага с 235 превозни средства със 100% нисък под и 131 с частично нисък под, а всички нови, които предстои да бъдат закупени, ще отговарят задължително на условията за максимална достъпност.
Към момента 42 трамвая от столичния градски транспорт имат средна нископодова част с височина при 3-та врата 360 мм от нивото на пътното платно, каквито са европейските изисквания. На същата врата тези трамваи имат механична платформа за качване на инвалидни и детски колички. С оглед осигуряване на безопасност при качване на трудноподвижни лица е монтирана звукова и светлинна сигнализация. 30 нови тролейбуса, доставени през 2010 г., също са нископодови и без стъпала по цялата дължина, с рампа, светлинна и звукова сигнализация. Въздушното окачване на колите дава възможност за накланянето им надясно при престой на спирките, което улеснява достъпа на пътниците при качване. Други 20 от по-старите тролейбуси са с преустроена задна част също с цел по-удобно качване и слизане на спирките.
Нископодовите автобуси в градския транспорт са общо 274, от които 205 са изцяло нископодови, а в останалите 69 нископодова площ заема 70% от салона за пътници.
В полза на хората с увреждания е и информационна система за гласово съобщаване на спирките, която предстои да обхване всички превозни средства от наземния електротранспорт.
Достъпността на превозните средства е неизменно изискване, залегнало и в проекта за интегриран градски транспорт на София на стойност над 62,6 млн. евро, който се финансира от ЕС по Оперативна програма „Регионално развитие”. Той включва няколко компонента, включително закупуването на нови изцяло нископодови тролеи. Те също ще имат функция за снижаване, рампа за инвалидни колички и свободно пространство за тях в салона за пътници. Пероните на спирките, които ще бъдат изградени при цялостната реконструкция на трамвайна линия №7 по бул. „България” и строежа на новото трасе от Семинарията до „Дървеница”, ще бъдат на височина 360 мм. За подпомагане на хората със зрителни увреждания на пероните на спирките ще бъдат използвани тактилни пътеки.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg