EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Жп линиите с EU предимство

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Жп линиите с EU предимство

mail16:30 | 17.04.2012прегледи 556 коментарикоментари 0


Към настоящия момент в процес на подготовка и изпълнение са редица железопътни проекти в България, свързани с внедряването им в ERTMS /Европейска система за управление на железопътния трафик/. В най-напреднала фаза на изпълнение е проект „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч”.
Приоритетните железопътни направления, включени в Националния план на България за внедряване на ERTMS са разделени на три основни групи:
Приоритетни направления от първостепенен европейски интерес:
-Видин – София – Кулата
-Калотина – София – Пловдив – Свиленград – Капъкуле
Приоритетни направления от общ европейски интерес:
-Пловдив – Карнобат – Бургас/Синдел
-Железопътни линии Радомир – Гюешево и Мездра – Горна Оряховица
-Направление Русе – Горна Оряховица – Стара Загора – Димитровград
-Направление Русе – Каспичан – Синдел – Варна
Приоритетни направления от национално значение:
-Направление София – Карлово – Зимница
-Железопътна линия Горна Оряховица – Каспичан
Целта на системата ERTMS е да идентифицира състоянието и статуса на железопътната мрежа и след това да предава „разрешение за движение” на даден влак, като определя разстоянието, през което влака има разрешение да премине и данни за пътя напред, като ограничение на скоростта и наклона. Компютър на борда на влака използва тази информация заедно с данните за спирачната способност на влака, за да изчисли разрешената скорост, както и безопасния спирачен профил, когато влакът наближава края на разрешението за движение. Системата на борда, допълнена с пътното оборудване, наблюдава пътя от позицията на влака, като дава възможност на системата да провери дали разрешението за движение не е изтекло и дали разрешената скорост не е превишена, ако е така, автоматично се предприема действие за регулиране скоростта на влака.

Българските проекти представи транспортният министър Ивайло Московски на конференция „ERTMS – Европейска система за управление на железопътния трафик”, която се проведе в Копенхаген.
Форумът бе открит от заместник-председателя на Европейската комисия Сийм Калас, както и от министъра на транспорта на Дания Хенрих Дам Кристенсен. В събитието участваха министри на транспорта и заинтересовани страни, които обсъдиха прилагането на Европейската система за управление на железопътния трафик (ERTMS).
Основната цел на конференцията е да бъдат обменени добрите практики от въвеждането на системата в отделните държави, както и да се обсъдят редица въпроси, свързани със съвместимостта на оборудването, разходите за неговото инсталиране и сертифициране, както и начините, по които могат да се използват успешно финансовите инструменти на ЕС за ускоряване на внедряването на ERTMS в Европа.


 


Тагове: жп линии, ЕС
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1049