EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ЖП връзка европейски -азиатски бряг на Истанбул

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЖП връзка европейски -азиатски бряг на Истанбул

mail11:35 | 13.03.2019прегледи 1001 коментарикоментари 0


Крайградски пътнически влак ще свързва двете крайни точки на Истанбул - Халкалъ на европейския бряг и Гебзе на азиатския бряг на мегаполиса. Предимството на новата влакова линия е, че ще се свързва с отсечката на метрото Мармарай, което минава под Босфора и свързва азиатския и европейския бряг на Истанбул. Така разстоянието от крайната европейска точка до крайната азиатска точка, което е 76,6 км. по релси ще се изминава за около 105 минути.  Влакът ще има 43 спирки.  Предвижда се да превозва по около 1,5 милиона пътници дневно в двете посоки.

Крайната спирка на европейския бряг е Халкалъ. Това е гарата, откъдето потегля и пристига международният бърз влак през Капъкуле за България и Европа. Освен това крайградският влак ще прави връзка и с началната гара на високоскоростния влак Истанбул-Анкара. До 2013 г. по тази линия се движеше крайградски влак, но само на азиатския континент, между Гебзе и Хайдарпаша. Той обаче бе отменен, релсите бяха изкъртени, гарите бяха затворени. Но преди около две години бе решено линията да бъде подновена, за да свърже азиатския бряг с европейския. Строителството бе завършено за около 70 месеца.

Тестването на линията продължи около месец с празни композиции. Президентът Ердоган откри официално влаковата линия. Той посочи, че съоръжението ще облекчи в значителна степен трафика на Истанбул. Населението на над 10 района на 16-милионния Истанбул ще пътува комфортно и бързо по новата линия, защото ние мислим и работим за благоденствието на хората, каза Ердоган, като обеща нови проекти за жителите на Истанбул.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg