АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЕК намалява регулираните пазари



Европейската комисия реши, че два телекомуникационни пазара в Европа вече няма да подлежат на регулиране, както и че е необходимо два други да бъдат определени наново, за да се вземат предвид пазарното и технологичното развитие, съобщи пресслужбата на ЕК.
Правилата влизат в сила незабавно със съгласието на държавите от ЕС.
а) пазарът на дребно за достъп до фиксирани телефонни услуги и
б) пазарът на едро за повиквания във фиксирани мрежи. Комисията ще преопредели два широколентови пазара, за да ограничи регулаторната тежест до абсолютно необходимото с оглед на конкурентен широколентов достъп и инвестиции. ЕК обръща по-голямо внимание на специфичните нужди на бизнес потребителите, за да се направи така, че конкурентната свързаност може да даде тласък на растежа на икономиката. Заместник-председателят на Европейската комисия Нели Крус заяви: "С удоволствие обявявам това намаляване на бюрократичните формалности в областта на далекосъобщенията. То е резултат от засилената конкуренция на далекосъобщителните пазари и ни доближава с една стъпка до изграждането на истинска континентална мрежа". Защо бяха либерализирани пазарите на фиксирани телекомуникационни услуги? Наблюдава се намаляване на обема на повикванията във фиксирани мрежи, тъй като клиентите преминават към алтернативни решения, като интернет телефония (VoIP) и мобилни обаждания, както и към алтернативни доставчици, опериращи изцяло в интернет без участието и извън контрола на предприятията, притежаващи конкретната мрежа (OTT - over the top). Потребителите, които все още използват фиксирани телефонни връзки, вече могат да купуват фиксиран достъп от редица различни платформи, като традиционни телефонни мрежи, оптични или кабелни мрежи, както и от алтернативни оператори, предлагащи широколентови и гласови услуги чрез необвързан достъп до абонатните линии, така че конкуренцията се засилва. Защо някои пазари остават регулирани? Тъй като на някои далекосъобщителни пазари продължават да съществуват много високи бариери за навлизане, като на тях в обозримо бъдеще не е вероятно да се установи конкуренция. В препоръката се уточняват границите на широколентовите пазари, които включват продукти за достъп на едро, необходими за предоставяне на широколентови услуги на дребно (новите пазари 3a, 3б и 4, заменящи пазари 4, 5 и 6 от версията на препоръката от 2007 г.) Съгласно новите правила продуктите за виртуален
достъп могат да бъдат считани за заместители на физическия необвързан достъп, когато притежават определени характеристики. Съгласно правилата на ЕС в областта на далекосъобщенията, комисията приема и редовно преразглежда препоръката за съответните пазари на продукти и услуги. От 16 октомври 2012 г. до 8 януари 2013 г. бе извършена обществена консултация за преразглеждането на препоръката. Комисията поръча изготвянето на външен доклад, който бе представен през октомври 2013 година. Становището на Органа на европейските регулатори в областта на електронните съобщения относно препоръката бе прието през юни 2014 година. Тези пазари ще подлежат на регулиране до 2020 година.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg