EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ЕК: Да се обозначава намесата на изкуствен интелект

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕК: Да се обозначава намесата на изкуствен интелект

mail15:25 | 09.06.2023прегледи 869 коментарикоментари 0


Европейската комисия призова големите интернет платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, предаде ДПА. 

Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, каза вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова. 
 
Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира изображения от измислени събития или да имитира гласа на дадена личност, каза Йоурова. 

"Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията. 
  
Интернет пплатформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя. По думите й главният изпълнителен директор на "Гугъл" (Google) Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена. 
 
Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри. 

"Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова. 

Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европйската комисия. 

Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация. 
  
Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като "Фейсбук" (Facebook), "Гугъл", "ЮТюб" (YouTube), "ТикТок" (TikTok) и "ЛинкдИн" (LinkedIn). "Туитър" (Twitter) обаче се оттегли от кодекса през май.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg