EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Един милион автомобили по Дунав мост 2

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Един милион автомобили по Дунав мост 2

mail10:40 | 24.04.2015прегледи 1287 коментарикоментари 0


На 23 април в 17.20 часа по Дунав мост 2 премина едномилионният автомобил, който се оказа хладилен ТИР на фирма от Ловеч с водач  Бисер Славков, на 45 години. Той получи подарък от управата на моста. Две години след въвеждането в експлоатация на Дунав мост
2 автомобилният трафик надхвърли прогнозните резултати,
коментира изпълнителният директор на смесеното
българо-румънско дружество "Дунав мост Видин - Калафат" Любомир
Низамов.
От българска страна има целенасочени усилия за развитие
на автомобилния и железопътен транспорт през мостовото
съоръжение при Видин и Калафат, заяви Низамов.
Той обясни, че до средата на годината приключва
проектирането на скоростния път между Видин и Монтана по ОП
"Транспорт", а за 2016 г. ще се търси финансиране от
Европейската инвестиционна банка. Проектът е за скоростен път,
който ще даде възможност за облекчаване на трафика в това
направление.
Довеждащата до Дунав мост 2 инфраструктура има важно
значение, поради което с реализирането на заложените пътни
проекти, трафикът ще нарасне и натовареността на съоръжението ще
достигне своите оптимални параметри, каза Любомир Низамов.
През моста преминават 1700 - 1800 автомобила
среднодневно и при предстоящите ремонтни работи на моста при
Русе, които се очаква да започнат следващия месец, е много
вероятно да има значително увеличение на преминалите автомобили
по Дунав мост 2, уточни той. По думите му за улеснение на
транспортните фирми за заплащането на таксите са въведени всички
видове безкасови плащания.

Прекосяването на Дунав мост 2 е много бързо и не се различава
от преминаването на граничен пункт в Европа

Преминаването над река Дунав трае 3-5 минути, а с
обработката на граничния пункт, където има пет платна и едно
резервно - за влизане и излизане, процедурата трае десетина
минути - всичко е много бързо и не се различава от преминаването
на граничен пункт в Европа, отбеляза Низамов.
Железопътният трафик през моста над река Дунав
между Видин и Калафат за двете години е незначителен. Ежедневно
по моста се движи чифт международен и пътнически влакове София
- Будапеща.
До началото на април 2016 г. трябва да е готово
проектирането на първия участък от железопътната линия Видин -
София до гара Медковец. Линията е част от приоритетните проекти
от трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/ и е предвидено да
се финансира от "Свързана Европа", допълни Низамов. По думите
му този проект вече е подаден като един от индикативните, с
които България ще кандидатства за финансиране. Инвестицията за
цялата железопътна линия до София е над 2,5 млрд. евро. Очаква
се товародателите и спедиторите да предпочетат използването на
железопътната връзка през Дунав мост 2 като по-рентабилна и
намаляваща срока за доставка на товарите, коментира Низамов.

Очаква се и участъкът от ж.п. линията Калафат -
Крайова да бъде рехабилитиран и електрифициран през новия
програмен период. Затова и българската и румънската страна са
убедени, че основният трафик от Западна Европа към София и
Гърция ще преминава през Дунав мост 2, коментира изпълнителният
директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост
Видин - Калафат" Любомир Низамов.
източник:БТА


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg