АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Евтин бензин чрез добавка на BASF



Марина Панчева
Нов безоловен бензин, който да намалява с до 2% разхода на гориво от утре е в мрежата на бензиностанции EKO. Продуктът предвижда икономия на бензин средно до 1 литър на всеки зареден на 100% резервоар.
Новият 95EKONOMY ще замени обикновения тип 95, като ще се предлага на същата цена, но без компромиси с качеството, съобщи изпълнителния директор на EKO Янис Поликандриотис.
Новата марка гориво включва в състава си добавка Keropur, която е произведена от световен лидер в производството на химически добавки BASF. Смесването на химическия елемент ще се осъществява в страната, а производството в Германия. Засега добавката е патент само за EKO, от BASF обаче не дадоха гаранция, че тя няма да бъде продадена и на други търговци с горива. Освен по-малкия разход на гориво, присадката осъществява и предпазен ефект на двигателя, като тя е ефективна единствено при изправни двигатели. С помощта на химическата добавка в бензина, се намалява триенето, а съответно и разхода на гориво, обясни Радослав Касабов от BASF. Той добави, че преди излизането на пазара добавката е тествана върху повече от десетина марки коли на различна възраст, като резултатът показа, че тя е ефективна дори при коли на над 15 годишна възраст. В този случай, новият вид бензин дори е препоръчителен за по-сатирите коли, като намалява натрупването на обгорели вещества и дори ги премахва. Горивото дълготрайно защитава от корозия компонентите на мотора, с което оптимизира и разходите за поддръжка. Друг положителен ефект е грижата към екологията, при намален разход на гориво се редуцират въглеродните емисии в атмосферата, а шофирането се подобрява заради подобреното функциониране на двигателя.
Не е изключено използването на гориво и за спортни коли, като например за рали състезания, но не и за Формула 1. Същността на добавката е да пести гориво и предпазва двигателя, а намаления разход на гориво за подобни коли не е приоритет. Очаквания
В момента тече разработка на подобна добавка към друг вид горива, кога обаче това ще се случи все още не е ясно, съобщи Поликандриотис. Не е ясно също така дали ще се запази цената на „обогатените” горива, както това се случи при бензин 95, със сигурност тя ще зависи от състава на добавката.
Нововъведението според Поликандриотис не е признак, че в компанията има марж, а стратегия за по-голям оборот, „жертваме печалбата, за по-голям оборот и разширяване броя на клиентите”, обясни той. Стратегия
Стратегията на компанията, която е на пазара у нас от 2003 година, е да заеме пазарната ниша при намалени разходи, за сметка на по-скъпоструващи продукти за определени двигатели или марки коли, така както правят конкурентните компании.
Засега друг патент на EKO, е бензинът Kinitron, който беше представен у нас през 2004 година. Това постави началото на борбата при одобрени европейски горива с по-благоприятни въздействия върху околната среда, за сметка на намалено число вредни емисии. Социалната ангажираност на EKO
Освен грижа към двигателите и автомобилите, компанията полага значителни усилия и към социалната ангажираност. Именно на нея принадлежи идеята за компанията „Обади се като стигнеш”, която беше осъществена заедно с КАТ. Ангажираността на компанията е насочена към 3 области: грижа към клиентите, акционерите и служителите, обясни Поликандриотис.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg