АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Еврото-тревога за кредитополучателите



С наближаването на 1 януари 2026 г., когато еврото ще стане
официална валута в България, потребителите все по-често търсят отговори на въпроси,
свързани с лични финанси, кредити и бъдещи разплащания.
проведе собствено проучване сред активни клиенти, за да установи нивото на
информираност, нагласите и конкретните опасения на хората относно прехода от лев към
евро. Резултатите показват, че 93.8% от анкетираните знаят, че от 2026 г. кредитите ще се
отпускат в евро, а 86.4% са наясно в кои държави еврото е официална валута. Въпреки
това над половината (53.1%) изразяват притеснения как валутната промяна ще се отрази
на вече изтеглените им кредити. Най-често посочваните тревоги са свързани с
възможност за по-високи лихви и такси (45.7%), неясноти около преизчисляването на
оставащите вноски (42%), както и липса на достатъчно достъпна информация (18.5%). Анализът на резултатите показва, че клиентите са информирани в общ
план, но изпитват сериозни колебания по отношение на конкретни механизми, свързани с
прехода – особено при преобразуването на съществуващите задължения и
ориентирането в новите условия. На база на това, компанията стартира
информационната кампания: "От лев към евро”, която ще продължи до
края на 2025 г. и ще включва серия от образователни и практически насочени материали,
подготвени с език, близък до ежедневието на хората. „За нас е важно клиентите ни да се чувстват спокойни и уверени в период на промяна.
Затова поставяме реалните въпроси и притеснения в основата на комуникацията.
Кампанията ни не просто информира, тя говори с хората по човешки и достъпен
начин, за да подкрепим избора им с яснота и предвидимост“, коментира Силвия
Александорва, дивизионен директор „Маркетинг“ в “Изи Кредит”. Комуникацията обхваща социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като
акцентите включват разяснения как ще се преизчисляват заемите по фиксирания курс, ще
има ли промяна в лихвите и сроковете, какво представлява двойното обозначаване на
цените и как ще изглеждат новите разплащателни документи. Предвиждат се и
допълнителни теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на некоректни
практики и стъпките за планиране на личните финанси в преходния период. Според проучването 65.4% от анкетираните определят като „много важно“ да получат
ясна информация за преобразуването на кредитите си, а 84% смятат, че компаниите за бързи кредити трябва да предложат допълнителни разяснения и съдействие. В същото
време 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредит преди валутната промяна –
в левове, което показва търсене на сигурност и стабилност в условията на промяна.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg