EUR 1.9558
USD 1.6791
CHF 2.0785
GBP 2.2556
CNY 2.3374
you tube
mobile version

Еврото-тревога за кредитополучателите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Еврото-тревога за кредитополучателите

mail13:05 | 18.08.2025прегледи 245 коментарикоментари 0


С наближаването на 1 януари 2026 г., когато еврото ще стане
официална валута в България, потребителите все по-често търсят отговори на въпроси,
свързани с лични финанси, кредити и бъдещи разплащания.

В този контекст “Изи Кредит”
проведе собствено проучване сред активни клиенти, за да установи нивото на
информираност, нагласите и конкретните опасения на хората относно прехода от лев към
евро.

Резултатите показват, че 93.8% от анкетираните знаят, че от 2026 г. кредитите ще се
отпускат в евро, а 86.4% са наясно в кои държави еврото е официална валута. Въпреки
това над половината (53.1%) изразяват притеснения как валутната промяна ще се отрази
на вече изтеглените им кредити.

Най-често посочваните тревоги са свързани с
възможност за по-високи лихви и такси (45.7%), неясноти около преизчисляването на
оставащите вноски (42%), както и липса на достатъчно достъпна информация (18.5%).

Анализът на резултатите показва, че клиентите са информирани в общ
план, но изпитват сериозни колебания по отношение на конкретни механизми, свързани с
прехода – особено при преобразуването на съществуващите задължения и
ориентирането в новите условия.

На база на това, компанията стартира
информационната кампания: "От лев към евро”, която ще продължи до
края на 2025 г. и ще включва серия от образователни и практически насочени материали,
подготвени с език, близък до ежедневието на хората.

„За нас е важно клиентите ни да се чувстват спокойни и уверени в период на промяна.
Затова поставяме реалните въпроси и притеснения в основата на комуникацията.
Кампанията ни не просто информира, тя говори с хората по човешки и достъпен
начин, за да подкрепим избора им с яснота и предвидимост“, коментира Силвия
Александорва, дивизионен директор „Маркетинг“ в “Изи Кредит”.

Комуникацията обхваща социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като
акцентите включват разяснения как ще се преизчисляват заемите по фиксирания курс, ще
има ли промяна в лихвите и сроковете, какво представлява двойното обозначаване на
цените и как ще изглеждат новите разплащателни документи.

Предвиждат се и
допълнителни теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на некоректни
практики и стъпките за планиране на личните финанси в преходния период.

Според проучването 65.4% от анкетираните определят като „много важно“ да получат
ясна информация за преобразуването на кредитите си, а 84% смятат, че компаниите за

бързи кредити трябва да предложат допълнителни разяснения и съдействие. В същото
време 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредит преди валутната промяна –
в левове, което показва търсене на сигурност и стабилност в условията на промяна.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg