АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Европейският регистър за прозрачност



Първият годишен доклад за Съвместния регистър за прозрачност на ЕК и на ЕП показва, че той функционира, като при това всички цели за първата година от съществуването му са постигнати, съобщи българската редакция на пресслужбата на ЕК. В доклада се посочва, че през първите 12 месеца от съществуването на регистъра е извършено успешно преминаване от първите два регистъра, като не е имало понижаване на броя на регистрираните, открит е модул за онлайн заявление за
акредитация за ЕП, издадени са три поредни набора от насоки, Съветът е определил наблюдатели в съвместния секретариат на регистъра за прозрачност и е изготвена методология за проверки на качеството. Освен това е проведена онлайн обществена консултация с цел да се получи по-задълбочена обратна информация от потребителите. Почти 4 от всеки 5 регистрирани потребители са отговорили, че са доволни от платформата.
Уебсайтът на регистъра за прозрачност е имал средно по 7 000 уникални посетители на месец, а бюрото за помощ е отговаряло средно на 30 телефонни обаждания и на 100 електронни писма всяка седмица. От март 2012 г. досега съвместният секретариат на регистъра за прозрачност е извършил повече от 400 проверки на качеството, средно по 15 на седмица. Също така той е обработил пет оплаквания, като в един от случаите това е довело до изваждане на организация от регистъра.
По отношение на бъдещето в доклада се предвиждат между другото по-нататъшни подобрения на качеството на съдържанието на регистъра, строго прилагане на правилата, повишаване на броя на регистрациите чрез повече външна информация и усилия в областта на комуникацията, активно използване на схемата от служителите и членовете на двете институции, като им бъдат предоставени насоки относно регистъра, насърчаване на други органи, институции и агенции на ЕС да го използват и допълнителни разяснения и насоки за регистриращите се за това, как да предоставят необходимата информация. В доклада се призовава също по време на обзора на регистъра през следващата година да се разгледат няколко въпроса на политиката, включително въпроса за доброволния/задължителния характер на регистрацията, възможността за дерогационна и изключителна ad hoc формула за правни и консултантски компании, които желаят да се регистрират, но се тревожат за поверителността по отношение на клиентите си, поясняване на разликата между сигнали и жалби и обяснение на категорията, обхващаща организации, представляващи местни, регионални и общински власти.
Tweet |
|