EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Е- търговията приоритет за КЗП през 2011 г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Е- търговията приоритет за КЗП през 2011 г.

mail15:30 | 30.12.2010прегледи 760 коментарикоментари 0


Интернет търговията ще бъде сред приоритетите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2011 г. Този сектор от търговията се развива и непрестанно поставя предизвикателства пред контролните органи, коментира пред агенция „Фокус” Дамян Лазаров, председател на КЗП.
Освен това е и по-специфична, което изисква по-различна организация на надзора на пазара в интернет пространството.
„Ще акцентираме и върху обучението на самите потребители на продуктите на он-лайн магазини, тъй като условията, които се предлагат, са по-различни от познатите на традиционния пазар у нас. Ще търсим освен една вътрешна организация, която да подобри ефективността от работата в икономическите й аспекти на защита на потребителите – също така и върху безопасността. Ще търсим и подобряване на координацията между контролните органи. Ще търсим един резерв в медиите, които са част от системата и без които потребителската защита не би била така ефективна, тъй като те са източник на информация, която може да се ползва за обучение на потребителите. Различни форми на превенция могат да се осъществяват чрез медиите и не на последно място информация, която потребителят сам за себе си може да ползва и да прецени дали да поема съответни рискове при търговски практики, при които има особена специфика”, заяви Дамян Лазаров.
По думите му – през 2010 г. във всички случаи има развитие в потребителската защита като цяло.
„Много е трудно да кажем с колко са се увеличили потребителите, които ползват своите права, защото това във всички случаи би било с много голяма грешка, според мен, тъй като и самите ние сме в различни ситуации на пазара. Един път много бързаме и поемаме известна степен на риск, друг път разполагаме с достатъчно време, за да можем да направим адекватен избор. Особено около празниците, когато има повишено търсене, знаем, че времето се изяжда от опашките и то се оказва повече от това, което отделяме да четем етикети и да търсим оптималните критерии, по които ще направим своя избор. Бих казал, че най-важното е да действаме уверено на пазара. Ако бъдем информирани потребители, ако сме потребители, знаещи своите права, помагаме на самите себе си, защото ще можем да изберем онзи търговец, който би удовлетворил нашите потребности най-добре, от друга страна - повишаваме конкуренцията между търговците и същевременно спомагаме да се запазват цените на конкурентни нива”, каза още председателят на КЗП.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4163