EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Дунав мост 2: 178 сегмента

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дунав мост 2: 178 сегмента

mail10:00 | 31.01.2012прегледи 671 коментарикоментари 0


Изграждането на Дунав мост 2 при Видин-Калафат в студените януарски дни върви в график, съобщи специално за БТА пресслужбата на фирмата изпълнител испанския консорциум FCC. В средата на януари започна монтажът на защитните елементи от удари на кораби при последния стълб от бъдещото мостово съоръжение над Дунав при Видин-Калафат. В момента се изгражда последният 12 стълб, който е разположен най-близкият до румънския бряг. Общо по 19 двойки от защитните елементи предстои да бъдат монтирани при четирите колони на моста в плавателния участък на реката, уточняват от пресслужбата. Елементите, всеки с тегло от 80 до 120 тона, се произвеждат в производствената база на фирмата-изпълнител на проекта FCC Construccion, разположена в Свободна Безмитна зона- Видин. До момента при стълб 9 са монтирани девет двойки от защитните елементи, при стълб 10 - 12 и при стълб 11 - 14 двойки. Продължава й монтажът на сегментите от връхната конструкция на моста при деветия и десетия стълб. Общо 178 такива сегменти с тегло до 240 тона ще изграждат тялото на моста в плавателния участък на река Дунав. В неплавателната част на реката техният брой е 650. Продължава и монтажът на вантите при първите два стълба в плавателния участък на Дунав - 11 двойки са монтирани на стълбове 9 и 10 . На всяка от четирите колони в навигационния канал на реката ще има по 13 двойки ванти. Продължава изграждането и на връхната железопътна конструкция на подстъпите към моста. Договорът за изграждане на моста към края на декември 2011 година е изпълнен 72%, като за строителството е платена 86,1% от договорената сума,
уточняват от пресслужбата. Договорът за изграждане на прилежащата инфраструктура към моста на българска територия е изпълнен на 88%. Почти завършени са всички пътни и железопътни надлези, железопътното и пътно трасе. Строителството е съсредоточено върху довършителни работи на сградите на Пътническа гара Видин и Нова гранична товарна гара, реконструкция на Тягова подстанция Видин, завършване на насипите за пътните и железопътни надлези, монтаж на парапети на пътните платна и надлезите и др. За изпълненото строителство е платена 76,8% от договорената сума.
Завършен е изцяло и втори участък от жп трасето към Дунав мост при Видин-Калафат. В края на миналата година по него бяха направени и първите проби. Високо напрежение от 25 000 волта бе пуснато по 9 750 м железен път от Товарна гара- Видин в посока Дунав мост Видин-Калафат. Това е вторият участък от новото жп трасе, което се изгражда в рамките на проекта. Първият електрифициран участък от 4 257 м от междугарие Видбол-Видин до Пътническа гара Видин бе пуснат в експлоатация през ноември 2011 година. При монтажа на релсовия път в тези участъци са използвани алуминиево-термитни заварки, които позволяват движение на високоскоростни влакове. Контактната мрежа също е съобразена с тези изисквания за скорост от 160 км в час. В рамките на проекта по изграждане на прилежащата инфраструктура към моста се изпълняват още три участъка от железния път, два от които не са електрифицирани и по които ще се използва дизелова тяга. Това са участъците от разделен пост- Капитановци до мина "Кошава" (950 м) и от разделен пост - Капитановци до ферибота (600 м). По тяхната дължина в момента се извършва т. нар. долно и горно строене-строеж на водостоци, железен път и канавки. Предстои изграждането и на електрифициран участък от 767 м между Пътническа и Товарна гара - Видин. Само преди дни от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията официално съобщиха, че допълнителните пари за "Дунав мост 2" ще се осигурят от проекта ИСПА на ЕС, а не от държавния бюджет. Допълнителните средства в размер на 25, 773 млн. евро по договора за "Дунав мост 2" ще са от финансовия меморандум на европейския проект ИСПА. Очаква се мостът да бъде завършен до края на ноември 2012 година. Единствен риск пред завършването на проекта останаха неразрешените проблеми, възникнали в хода на изпълнение на договора с испанската фирма "FCC Construccion", предвид сложността на проекта и на настъпилите изменения в националните законодателства на България и на Румъния при присъединяването им към Европейския съюз, съчетани с неблагоприятни инженерно-геоложки условия на строителната площадка. За тяхното разрешаване беше прието допустимо изменение в първоначалния проект за фундаментите на моста и преработване на графика на работите, което даде основание за искане за плащане на съответните допълнителни работи от страна на фирмата изпълнител- FCC. След анализ на представените доказателства и оценка на разчетите, на изпълнителя са признати допълнителните разходи в размер на 25 772 802,30 евро, уточниха от транспортното министерство. На практика с тези близо 26 млн евро се оскъпява и стойността на цялото строителство на Дунав мост-2.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg