EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Дунав мост 2 - остават само 18 метра

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дунав мост 2 - остават само 18 метра

mail07:10 | 04.10.2012прегледи 1285 коментарикоментари 0


Осемнайсет метра остават за да бъде свързан изцяло Дунав мост 2 от българския до румънския бряг. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на днешната инспекция на строителната площадка на моста. Общата дължина на съоръжението е 1791 метра. „Към момента са завършени около 86% от строителните работи по съоръжението, а финансовото изпълнение на договора е 96%, каза министър Ивайло Московски. По думите му държавата е направила всичко необходимо, за да реши проблемите на изпълнителя и да гарантира финансирането на проекта. „Очаквам проектът да осигури нови инвестиции и да даде икономически тласък на този регион, както и да доведе до откриването на голям брой работни места за местното население“, каза министър Московски. Очакваният трафик още през първата година от пускането в експлоатация е над 100 хил. превозни средства. „Нашата страна трябва да е готова за този трафик затова ние полагаме големи усилия за развитие на целия транспортен коридор“, каза Московски. Вече е напълно завършена прилежащата инфраструктура на моста. В края на месец септември Инженерът на обекта издаде съответния сертификат за готовност за приемане на строителството и се пристъпи към работа на комисиите за изпитване и въвеждане на строежа в експлоатация. Прилежащата българска инфраструктура към новия мост на река Дунав при Видин – Калафат обхваща изграждането на четири пътни и четири железопътни надлеза по трасето на международен път Е79, построяване на 7 км и рехабилитация на 7 км жп линии, реконструкция на тяговата подстанция Видин и електрификация на железопътния участък към моста. Също така и модернизация на системите за жп сигнализация, телекомуникации и безопасност и изграждане на нова обща гранична товарна гара и ново здание за обслужване на пътниците в пътническа гара Видин.

Както EconomyNews.bg вече съобщи, всичките осем пътни и железопътни надлези от Прилежащата инфраструктура към Дунав мост Видин-Калафат са отворени за движение. Четири от тях минават над жп линии, а останалите четири свързват различни пътни направления. Повечето пътни възли са решени в тип „полудетелина”, един – в тип „тромпет” и един е комбиниран тип -„полудетелина” и „диамант”.
Преди изграждането на всеки един от надлезите са направени съответните геоложки проучвания. За обекта като цяло има изготвена подробна геоложка документация. В нея са определени участъците, подлежащи на допълнителна обработка или укрепителни мероприятия. На местата, където трасето минава през льосови почви, е извършено изгребване на льоса до един метър и връщането му обратно, след уплътняване на пластове от по 25 см. От други участъци са изгребвани негодните почви, съгласно геологията, и са заменени с дунавска баластра. Направени са изследвания и за устойчивостта на откосите на надлезите при по-високите терени, какъвто е този при жп надлез – Кошава.
Всички пътни възли са изпълнени съгласно Нормите за проектиране на сгради и съоръжения в земетръсни райони, които са в сила от 1987 година.
При изграждане на надлезите е обезпечено отводняване на околните терени от повърхностни и подпочвени води, като това става чрез оттичане покрай бордюра от вътрешната страна на банкета, чрез бетонови улеи или чрез водостоци.
Общата дължина на всичките пътни връзки от Прилежащата инфраструктура към Дунав мост Видин-Калафат е 760,89 м. Ширината на пътната настилка за еднопосочните връзки е 5,50 м, а за двупосочните е две платна с ширина 7,00 или 8,50 м и два банкета по 1,50 м. В двата края на разделителната ивица е монтирана единична стоманена предпазна ограда.
Вертикалните пътни знаци, разположени върху пътищата и пътните възли, са изработени от рефлектиращо фолио, а хоризонталната маркировка е нанесена с бяла термопластична боя със светлоотражателни перли.
Ландшафтното оформяне на пътните възли е изпълнено с групи иглолистни и широколистни дървесни видове и храсти.
На пътните възли са монтирани общо 117 осветителни тела, разположени на 9-метрови стоманотръбни стълбове.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4159