EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Дизейлгейт ощети дори създателите му

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дизейлгейт ощети дори създателите му

mail15:30 | 05.09.2018прегледи 669 коментарикоментари 0


Разликата между обявената горивна ефективност на автомобилите и действителното им потребление е струвало 23,4 млрд. евро (27,3 млрд.долара) на европейските водачи през миналата година, сочи проучване на организацията Транспорт и околна среда, цитирано от ДПА.
Автомобилните производители бяха обвинени, че са манипулирали цифрите за вредните емисии, като са използвали вратички в условията за тестване. Те са им позволили да произведат резултати, които са много по-ниски от постигнатите в реалните условия на пътя.
Несъответствието между тестваните и реалните резултати се е увеличило от 9% през 2000 година до 46% през 2017 година, по данни на брюкселската организация.
Водачите на автомобили в Европа биха спестили 150 млрд.евро от разходи за гориво, ако реалната консумация на гориво съвпадаше с резултатите от тестовете, изчисли организацията Транспорт и околна среда. През този период водачите са наблягали на купуването на автомобили с по-малък разход на гориво.
Германия е отчела 36 млрд. евро допълнителни разходи за гориво, следвана от Великобритания с 24,1 млрд.евро и Франция с 20,5 млрд.евро.
"Твърденията на автомобилните производители, че е постигнат сериозен напредък в намаляването на разхода на гориво, е измама", твърди Грег Арчър от организацията Транспорт и околна среда.
"Въпреки регулациите за намаляване на вредните емисии, не е постигнато реално подобрение при емисиите от въглероден диоксид от 5 години и само 10-процентно подобрение от 2000 година", добави той.
Миналата година след скандала дизелгейт, предизвикат от разкритията, че Фолксваген и други автомобилни производители са манипулирали резултатите от тестовете, ЕК въведе нова процедура за тестване. Целта е тя да отчита по-реалистични и пълни резултати.
Има индикации, че тази процедура също се манипулира, за да доведе до постигането на по-малко амбициозни стандарти за намаляване на вредните емисии, докато ЕС преминава от една система към друга. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg