EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Големите сливания в автомобилната индустрия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Големите сливания в автомобилната индустрия

mail18:45 | 30.05.2019прегледи 836 коментарикоментари 0


Хронология на споразуменията в автомобилната индустрия през последните години.

Октомври 2018 година - Фолксваген (Volkswagen) съобщи, че е отворен за по-задълбочени съюзи, особено в областта на безпилотните автомобили с Форд (Ford).

Октомври 2018 година - Хонда (Honda) съобщи, че ще инвестира 2,75 милиарда долара и ще придобие дял от 5,7 процента в подразделението за безпилотни автомобили на Дженерал мотърс (General Motors) Круиз (Cruise).

Юни 2018 - Форд и Фолксваген потвърдиха съюз в областта на автомобилите за търговски дейности. Компаниите уточниха, че нямат планове за размяна на акции или структура на комбинирана собственост като част от сделката, но проучват други области на сътрудничество.

Февруари 2018 - Председателят на съвета на Джийли (Geely) Ли Шуфу съобщи, че е купил дял от 9,69 процента в компанията майка на Мерцедес - Бенц (Mercedes-Benz) Даймлер (Daimler) на стойност 9 милиарда долара.

10 януари 2018 - Мазда (Mazda) и Тойота (Toyota) обявиха, че ще отворят съвместен завод за автомобили на стойност 1,6 милиарда долара в Хънтсвил, Алабама, през 2021 година. Тойота придоби 5-процентов дял в Мазда, като част от споразумението.

1 август 2017 - Дженерал мотърс продаде европейските си марки Опел (Opel) и Воксхол (Vauxhall) на френската Пе Ес А груп (PSA Group) за 2,2 милиарда евро. Така Дженерал мотърс се отказа от обема на продажби като ключов показател за компанията.

Юни 2017 - Чжъцзян Джийли холдинг груп (Zhejiang Geely Holding Group) придоби мажоритарен дял в Лотус карс (Lotus Cars).

Май 2016 - Нисан (Nissan) купи дял от 34 процента в Мицубиши мотърс (Mitsubishi Motors), придобивайки де факто контрола в компанията в сделка за 2,2 милиарда долара.

Януари 2016 - Тойота, която вече притежаваше 51,2 процента от японския си конкурент Дайхацу (Daihatsu), купи останалата част в сделка, изцяло платена в акции за 3 милиарда долара.

Септември 2015 - Главният изпълнителен директор на Фиат Крайслер (Fiat Chrysler) Серджо Маркионе предложи съюз на Дженерал Мотърс в електронно писмо до главния изпълнителен директор Мери Бара. Предложението бе отхвърлено.

Януари 2014 - Фиат, под ръководството на Маркионе, затегна хватката върху Крайслер, като купи дела от 41,46 процента, които все още не притежаваше, в сделка за 4,35 милиарда долара.

Юни 2012 - Фолксваген пое пълен контрол върху Порше (Porsche AG), интегрирайки го в империята си, съставена от много марки.

Април 2010 - Шефът на Рено-Нисан (Renault-Nissan) Карлос Гон и главният изпълнителен директор на Даймлер Дитер Цече обявиха съюз, който включва и "кръстосано" притежаване на акции, възлизащи на около 3 процента. През 2014 сътрудничеството се разшири до споделяне на автомобилни платформи и завод в Агуаскалиентес, Мексико, между марката Инфинити (Infinity) на Нисан и Мерцедес-Бенц.

Март 2010 - Чжъцзян Джийли холдинг груп купи Волво (Volvo) за 1,8 милиарда долара.

Декември 2009 - Рено и Даймлер започнаха преговори за съюз.

Декември 2009 - След като портфолиото от деривати на Порше рухна през финансовата криза, автомобилната компания се обърна към Фолксваген и Катар за помощ. Фолксваген купи 49,9 процента от бизнеса със спортни автомобили на Порше за 3,9 милиарда евро.

Юни 2009 - Дженерал мотърс подаде документи за защита от кредитори при фалит.

Април 2009 - Франция обеща 3 милиарда евро заеми за Рено и Пе Ес А Пежо Ситроен (PSA Peugeot Citroen).

Април 2009 - Крайслер подаде документи за защита от фалит.

Януари 2009 - Порше обяви, че е придобила 50,8-процентов дял във Фолксваген чрез дериватни контракти.

2008 - Индийската компания Тата (Tata) купи Ягуар (Jaguar) и Ленд роувър (Land Rover) от Форд за 2,3 милиарда долара.

2007 - Даймлер продаде дял от 80 процента в Крайслер на инвестиционния фонд Сербъръс (Cerberus) за 5,5 милиарда евро, посочвайки, че разтрогването на сливането е най-добрия начин да се създаде стойност, както за Даймлер, така и за Крайслер.

Октомври 2005 - Порше купи 18,5 процента във Фолксваген.

Март 2000 - Форд купи Ленд роувър от Бе Ем Ве (BMW) за 2,7 милиарда долара.

Март 2000 - Бе Ем Ве продаде Роувър карс (Rover Cars) на консорциума Феникс (Phoenix), след като направи заключението, че марката не е достатъчно силна, за да изпълнява задачите, които са били предвидени за нея. Бе Ем Ве си запази собствеността върху Мини (Mini).

Март 1999 - Рено и Нисан подписаха споразумение за съюз, в резултат на който Рено притежава 44,4 процента от Нисан, а Нисан - 15 процента от акциите на Рено.

Януари 1999 - Форд купи шведската Волво карс (Volvo cars) за 6,45 милиарда долара.

Септември 1998 - Подразделението на Фолксваген Ауди купи италианския производител на спортни автомобили Аутомобили Ламборгини (Automobili Lamborghini SpA).

Юли 1998 - Фолксваген купи Бентли мотър (Bentley Motor Ltd.) и Бугати (Bugatti Automobiles S.A.).

Май 1998 - Даймлер - Бенц купи Крайслер корп. за 36 милиарда долара.

Януари 1994 - Бе Ем Ве купи британската Роувър груп (Rover Group) за 800 милиона британски лири.

Декември 1990 - Чешкото правителство позволи Фолксваген да купи местния автомобилопроизводител Шкода (Skoda).

Юни 1986 - Фолксваген купи дял от 51 процента в испанската Сеат (Seat). /БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg