EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ГКПП "Видин" един от най-натоварените

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ГКПП "Видин" един от най-натоварените

mail09:05 | 02.02.2022прегледи 572 коментарикоментари 0


Граничният контролно-пропускателен пункт /ГКПП/ "Видин" при Дунав мост 2 е един от най-натоварените по отношение на интензивността на товарния трафик в България. В последните две години той се превръща в основен граничен пункт за товарните автомобили, пътуващи към Западна Европа. Това съобщи за БТА Людмил Димитров, директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост 2 Видин-Калафат". Той уточни, че от началото на годината среднодневно в двете посоки по съоръжението и пункта преминават 3000 - 3400 моторни превозни средства /МПС/. По-натоварено е трасето на влизащите в България - средно 1800 автомобила дневно, на изхода от България към Румъния излизащите са 1600. Само товарните автомобили, които дневно влизат в България са 1200, а излизат с около 200 по-малко, уточни Димитров.
Най-често в събота и неделя на изхода от България се образуват опашки, които създават проблеми и недоволство сред шофьорите, допълни Димитров. Натоварена е ситуацията и при чакащите за излизане МПС-та за работещите на съоръжението и пункта, когато опашките са над пет км. Независимо, че всеки ден работят всичките шест трасета на изход, се създава напрежение. Нормално би трябвало да работят три трасета за леки автомобили и автобуси, и три за камиони. От месеци поради изключително интензивния трафик товарни автомобили се обработват на пет трасета и на едно - леките автомобили, каза още Димитров.
Той допълни, че организацията по граничния контрол на ГКПП "Видин" се осъществява от румънската страна, а проверките се извършват от съвместни българо-румънски гранични екипи. Проблем, който увеличава времето за граничен контрол на товарните автомобили, е че поради инфраструктурата на пункта на румънска територия се налага автомобилите от Европейския съюз да изчакват заедно с камионите от трети страни, по отношение на които проверката е по-продължителна. На румънска територия се намира и единственият кантар, на който се измерва товарът и на влизащите и на излизащите автомобили, което увеличава времето за проверка. Задължителна е и проверката на камионите заради засиления мигрантски натиск. На товарните автомобили се прави тест с газ анализатор за въглероден диоксид. Ако се отчетат завишени количества, то превозното средство се претърсва щателно дали не превозва мигранти.
Днес на Дунав мост 2 със ситуацията и трафика са се запознали областният управител на Видин Любен Иванов и депутатът Петър Миланов, които в разговор с директора на дружеството са търсили решения за намаляване времетраенето за преминаване и обработка на автомобилите, каза още Людмил Димитров. Предстоят разговори с представителите на държавата, министерството на транспорта и различните институции за търсене на алтернативни решения за оптимизиране на преминаването по Дунав мост 2 и граничния пункт, каза още Димитров.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg