EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Германия: Потребителски & бизнес нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: Потребителски & бизнес нагласи

mail14:40 | 27.03.2019прегледи 1504 коментарикоментари 0


Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за април 2019-а година, се понижи до 10,4 пункта от 10,7 пункта през март, сочи доклад на института. През последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическия ръст в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се с по-добро темпо заплати, от ниската инфлация и от ниските разходи по заемите. Въпреки лекия спад в индекса GfK  вътрешното търсене вероятно ще бъде единственият двигател на растежа на най-голямата европейска икономика през настоящата година, тъй като в същото време германските износители продължава да изпитва трудности от глобалното икономическо забавяне, търговските спорове и несигурността около процеса на Брекзит.

Институтът GfK използва три подиндекси - за икономическите очаквания, очакванията за доходите и склонност да се купува - за текущия месец (в конкретния случай за месец март), за да определи настроенията за следващия месец (за април 2019-а).

За разлика от понижаването на водещия GfK индикатор, индексът на икономическите очаквания на германските потребители се повиши изненадващо силно през март за пръв път от пет месеца насам. Потребителите са по-малко оптимистично настроени по отношение на бъдещите им доходи въпреки растящата заетост и на заплащането на труда. Индексът, измерващ желанието на германските потребители за покупки на скъпо струващи стоки, такива като автомобили мебели и техника за дома, също се понижи през март. "Въпреки тези загуби, настройката на потребителите в Германия определено остава позитивна", посочи анализаторът от GfK Ролф Бюркъл. Според него силният германски трудов пазар и растящата заетост ще гарантират, че немските потребителите ще продължават да харчат техните пари, особено на фона на ниските депозитни лихви, които не водят до атрактивна възможност за спестовност. "Това обаче зависи от предположението, че несигурността, причинена от Брекзит и от световните търговски конфликти, не продължава да се увеличава в бъдеще", допълни той.

През март бизнес нагласите в Германия обаче се подобриха изненадващо за пръв път от седем месеца насам, показва последно проучване на немския институт Ifo. Това сякаш е сигнал, че ръководителите на немските компании очакват най-голямата европейска икономика да започне да набира скорост през следващите месеци, след като през втората половина на 2018-а година тя успя да избегне "на косъм" навлизането в техническа рецесия.

Индексът на института Ifo, базиран на месечно проучване сред около 9 хиляди компании и определящ нивото на бизнес климата в Германия, се повиши през март до 99,6 пункта от 4-годишното дъно през февруари на ниво от 98,7 пункта (най-ниско ниво от декември 2014-а година), докато очакванията на финансовите пазари бяха за индекс на ниво от 98,5 пункта.

Първото от доста месеци насам повишаване на Ifo индекса се дължи на подобрение на бизнес климата в сферата на услугите. В същото време бизнес нагласите в промишлеността бележат поредно влошаване, тъй като очакванията в този важен за икономиката на Германия сектор се понижиха до най-ниско ниво от ноември 2012-а година насам.

 

източник: БНР


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg