АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: 6-год. max на потребителското доверие
Германското потребителско доверие достига над шестгодишен максимум, тъй като ниските лихви и надеждите за по-високи възнаграждения допринасят за увеличаване на разходите на домакинствата, сочи ключово изследване, цитирано от ДПА. Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи, че неговият предварителен индекс, измерващ доверието на потребителите, се е повишил повече от очакваното до 8,2 пункта за декември след коригираните към повишение данни за 7,7 пункта през януари. Анализаторите очакваха показателят да бъде на ниво 7,6 пункта през февруари, колкото бе предишната оценка за януари. Равнището на показателя за февруари е най-високото от август 2007 година на фона на ниските лихви, които намаляват стимулите за спестяване. Индексът отчита очакванията на домакинствата за перспективите пред германския икономически растеж, както и склонността на потребителите да харчат. Показателят, измерващ очакванията за заплатите, е скочил до 13-годишен максимум след серия ключови споразумения за възнагражденията, допълва ДПА.
Tweet |
|