АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Геоложко-конструктивно обследване на жп тунел Вакарел



Специалисти от Центъра за научни изследвания и проектиране (ЦНИП) при Университета по
архитектура, строителство и геодезия влязоха в тунела и започнаха работа по
геоложкия модел и конструктивен анализ, който да покаже правилната технология за
продължаване на строителството на останалите 8 600 м от него.
от модернизацията на железопътния участък Елин Пелин – Костенец, е с обща дължина 13
200 м, от които 4 600 м са прокопани. При строителството му се появиха непредвидени
геоложки затруднения и необходимост от допълнително укрепване, за да се гарантира
стабилността на строежа. В едномесечен срок се очаква експертното становище, което да покаже дали е необходимо
допълнително проектиране или е възможно строителството да продължи по начина на
укрепване от експерименталния 170 - метров участък. Модернизацията на участъка Елин Пелин - Костенец, който е част от направлението София –
Пловдив, е най-големият проект, финансиран по Оперативна програма "Транспорт и
транспортна свързаност", като общата му стойност възлиза на 1.3 млрд. лв. с националното
съфинансиране. Строителството на железопътната магистрала от София до Бургас трябва да
приключи до 2030 г.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg