EUR 1.9558
USD 1.6780
CHF 2.0860
GBP 2.2632
CNY 2.3444
you tube
mobile version

Гари Зимница и Стралджа модернизирани

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Гари Зимница и Стралджа модернизирани

mail16:59 | 28.08.2025прегледи 115 коментарикоментари 0


Железопътният участък от Пловдив до Бургас е един от най-натоварените и най-важни в България, защото свързва не само вътрешността на страната с морските ни пристанища, но и Европа с Азия. Това каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Любен Нанов по време на събитие за приключване на обект „Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа в гарите Зимница и Стралджа“.

Конкретно за обекта „Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа в гарите Зимница и Стралджа“ са инвестирани 27 млн. лева, посочи зам.-министърът на транспорта. Двете гари - Зимница и Стралджа генерират над 70 000 преминаващи пътници годишно и близо 60 бързи и пътнически влака дневно, каза още Любен Нанов.

Заместник-министър Нанов обясни, че построена преди повече от 130 години гара Зимница заема важна част в железопътната история на страната, като една от основните точки за преминаване.

„Заедно с гара Стралджа генерират над 70 хил. пътници годишно и близо 60 бързи и пътнически влакове дневно преминават от там“, заяви още Нанов. „С изпълнението на проекта инфраструктурата в този участък вече позволява скорост на движение до 160 км/ч“, посочи още транспортният заместник-министър.

На събитието присъстваха областният управител на Ямбол Николай Костадинов, ръководителят на Управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Мартин Георгиев, заместник генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура Нели Андреева, представители на местната власт, фирмата изпълнител, строителния надзор, и др.

Обект „Реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа в гарите Зимница и Стралджа“, част от проект „Рехабилитация на жп линията Пловдив–Бургас, Фаза 2 - Етап II“ се финансира със средства по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Стойността на обекта е 27 225 903 лв.

Рекоструираният участък е част от мащабния проект за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас, чиято обща дължина е 296 километра. Цялото трасе се очаква да бъде готово до края на 2028 г., посочи зам.-министър Нанов.

Този проект е приоритетен за Министерството на транспорта и съобщенията (МТС), защото трасето е част от Коридор №8, който свързва Азия с Европа. 

Финансирането на целия участък от Пловдив – Бургас е по различни европейски програми и покрива два програмни периода. Общата стойност е 800 млн. лева, уточни заместник-генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Нели Андреева.

Обхватът на проекта е впечатляващ. Той включва 38 съоръжения – надлези и подлези по направлението от Пловдив до Бургас, като 14 от тях вече са завършени. Също така затваряме 13 прелеза, с което повишаваме значително безопасността. Прокопава се и тунел в района на Чирпан с обща дължина 744 метра, като той е готов на близо 50 процента. По трасето се внедряват системи за сигнализация и телекомуникация в 18 гари, като в 11 от тях системите вече работят, каза още зам.-генералният директор на НКЖИ.

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg