EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Външнотърговският баланс - бележи края на кризата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Външнотърговският баланс - бележи края на кризата

mail14:31 | 16.04.2010прегледи 2173 коментарикоментари 0


Важен е балансът между закритите и новосъздадените фирми у нас. Това заяви на пресконференция в Добрич председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов, цитиран от кореспондент на радио Фокус – Варна.
По думите на Симеонов, за съжаление, през последните две години въпросният баланс не е позитивен, защото закритите фирми са повече от новооткритите в страната. Въпреки това обаче, могат да бъдат отчетени и положителни тенденции.

Външнотърговският баланс на страната е доказателство за излизане от кризата, каза Цветан Симеонов. Запазването на досегашните данъци е най-голямата победа за бизнеса ни и синдикатите в условия на криза, смятат от БТТП. В конкретен план това означава запазването на 10-те процента корпоративен данък, също толкова процента данък върху личните доходи, както и запазване нивото на ДДС. “Това са цифровите изражения, а нецифровите - това е социалният мир. Все пак не се стигна до стачки, защото няма полза от такива неща. Няма друг начин за излизане от кризата, освен сериозна и упорита работа във фирмите, упорита и качествена работа от работниците”, каза Цветан Симеонов. Той допълни, че без съзнателна работа не може да се излезе от кризата, както и че не може да се разчита на дадени пари наготово отвън. Ако последното се случи, то е при определени условия, коментира Симеонов и подчерта, че е по-добре ние сами да определяме условията, “отколкото някой друг да ни ги диктува”.
От БТПП споделят впечатлението, че на централно равнище се работи по-сериозно за справяне с кризата, докато на регионално ниво се чака помощта да дойде от другаде. Цветан Симеонов коментира също необходимостта от промяна в психиката на българина, който се страхува да промени бизнеса си, ако той не потръгне. “Ако една фирма не може добре да се проявява на даден пазар или в даден сегмент, нормално е тя да излезе, да си закрие дейността и никой не трябва да ги нарича губещи или некадърници”, категоричен е Симеонов. Той даде за пример “най-водещата пазарна икономика” - тази в САЩ. Там от десет създадени фирми по едно и също време, след 10 години остават две. “И няма нищо срамно в това. По-страшното е упоритостта на българския предприемач. Той се хванал с един бизнес, той не върви, но той пак се мъчи”, каза Симеонов. Според него е необходимо да се направи бизнес план и ако нещата не вървят, да се търси друг сегмент, като не е нужно пилеене на резерв, възможности и психически потенциал.



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg