EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Влакове Siemens по трети метро лъч

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Влакове Siemens по трети метро лъч

mail07:08 | 17.08.2015прегледи 3306 коментарикоментари 0


Осигурено е финансиране за 12 станции от третия лъч на софийското метро, а вече е известна и фирмата, която ще достави 20 нови метровлака. След отварянето на офертите Siemens (Обединение "Симетро София", съставено от "Сименс България", "Сименс Австрия", "Неваг", Полша, и с подизпълнители "Сименс Германия", "Старт инженеринг", "Балкантел" ООД) печели с предложена цена от 418 млн.лв. (по 20,9 млн.лв на метровлак). Испанската фирма "CAF", чиято оферта е била 483 млн.лв. или малко над 24 млн.лв за един метровлак, отпада. Обединение "Симетро София" печели не само по цена, но и по техническа оценка - разход на електроенергия при минимално времепътуване; разход на електроенергия при минимален разход на енергия; система за поддържане на влака от гледна точка на пробег между прегледите и ремонтите, съотнесени към изминатите километри;система за поддържане на влака по отношение на разход на труд за отделните прегледи и ремонти; оценка на техническите параметри - шум, вибрации, комфорт на движение на влака.
Финансирането за закупуването на влаковете е по ОП "Транспорт" и съфинансиране от българска страна.

Третият метродиаметър се очаква да бъде готов след четири години. Очакванията тогава са 35% от трафика на София да е с метро и 500 000 пътници. Прогнозите за третия лъч са 90 хил. души по осем от станциите - от театър "София" до "Красно село" и до 50 хил. души към "Овча купел" и жп линията София-Перник.

Това съобщи директорът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, който заедно с кмета на града Йорданка Фандъкова инспектираха строителството на станция "Витоша" в кв. "Хладилника".

До края на август 2015 г. се предвижда да бъде възстановено движението по бул.“Черни връх“ в участъка от ул.“Филип Кутев“ до кръстовището с ул.“Сребърна“. Разширението на втората линия на метрото в София в южна посока, от действащата в това направление метростанция „Джеймс Баучер” до метростанция „Витоша” в кв. „Хладилника” започна на 1 август 2014г. Участъкът от разширението включва трасе с дължина 1.3 км и една подземна метростанция разположена под бул. „Черни връх” с изходи на кръстовищата с ул. „Хенрик Ибсен” и ул. „Сребърна” от северна посока и с ул. „Филип Кутев” от южна посока.

Очаква се с изграждането на тази част от метрото още около 25 хил. пътника дневно да ползват този транспорт.

Вътрешната конструкция на метростанцията е изпълнена на 40% и ще бъде завършена до февруари 2016г. В ход са строително-монтажните работи по възстановяване на бул. „Черни връх” в участъка от ул. „Филип Кутев” до кръстовището с ул. „Сребърна”. Автомобилното движение в този участък ще бъде възстановено в края на август 2015г. без да бъде положен износващия пласт асфалтобетон, тъй като това ще бъде извършено по цялата дължина след цялостно завършване на строителството през лятото на 2016г.

Предвижда се от октомври 2015г. да започнат архитектурно-строителните и довършителни работи в метростанцията. Предстоят и работите по изграждане на релсовия път на метрото, електро-механична част, слаботокови системи, оборудване и др. за целия участък.
 

Снимка: Facebook, "Спаси София"


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg