EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Висшистите доминират в интернет

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Висшистите доминират в интернет

mail14:15 | 13.12.2012прегледи 478 коментарикоментари 0


Повече от половината домакинства (50.9%) в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 5.9 процентни пункта спрямо предходната година. Това показват резултатите от проведеното от НСИ изследване за използване на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата през 2012 г.

С висок ръст се отличава и показателят за широколентовия достъп, при който е регистрирано увеличение от 11.0 процентни пункта спрямо предходната година, и достига 50.8% за 2012 г., т.е. почти всички домакинства, имащи достъп до интернет, са с осигурена бърза и надеждна широколентова връзка.
Показателна е тенденцията за навлизането на новите технологии - за пет- годишен период относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е удвоил, а използването на широколентова връзка бележи ръст от 30.1 процентни пункта.В регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони.С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет - 59.3%, е Югозападният район, към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Югоизточният район, в които около половината от домакинствата имат достъп до интернет - съответно 50.3 и 49.6%. От тенденцията в страната значително изостават домакинствата от Северозападния район, където едва 38.2% имат достъп до интернет.

Използване на ИКТ от лицата между 16 и 74 години

Запазва се тенденцията на растеж в регулярното използване на интернет от лицата, като в сравнение с предходната година е регистриран ръст от 3.9 проценти пункта в дела на лицата, които се възползват от удобствата на глобалната мрежа всеки ден или поне веднъж седмично. През 2012 г. повече от половината (50.3%) от населението на възраст 16 - 74 навършени години използва редовно интернет.
Данните от проведените до момента изследвания за използване на ИКТ от лицата сочат, че най-активните потребители в мрежата са младежите между 16 и 24 години, като 81.3% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Регистрирана е обратнопропорционална зависимост между възрастовите групи и честотата на регулярното използване на интернет - с напредването на възрастта на населението се наблюдава понижаване на стойностите на този показател, като от населението в най-високата възрастова група (65 - 74 навършени години) едва 8.2% използват глобалната мрежа.
Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 51.1 и 49.5%.  Значителни са и различията при редовно използващите интернет по образование, като 85.3% от лицата с високо образование използват редовно глобалната мрежа, при само 19.0% от лицата с основно или по-ниско образование.

Използване на интернет за взаимодействие с обществени институции от лицата

При ползването на глобалната мрежа от лицата за взаимодействие с публичната администрация и местното самоуправление, се наблюдава положителна тенденция на растеж – увеличение от 1.2 процентни пункта в сравнение с предходната година. Най-значителен е делът на лицата, които са получавали информация от интернет страница или уебсайт на публичната администрация (24.9%), следван от изтеглилите официални формуляри от официална интернет страница (13.2%) и изпратилите попълнени формуляри (11.3%) през последните дванадесет месеца преди датата на интервюто.
При използването на предлаганите онлайн услуги от държавната администрация, жените са малко по-активни от мъжете - съответно 27.5 и 25.7%.

Електронна търговия

Данните от изследването за използване на ИКТ от домакинствата и лицата за 2012 г. показват, че постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични (неслужебни) нужди онлайн. За последните 12 месеца преди провеждането на интервюто 9.2% от лицата на възраст 16 - 74 навършени години са направили онлайн покупки, което е с 2.5 процентни пункта повече спрямо предходния период. Най-често пазарувани онлайн са дрехите и спортните стоки, като 63.6% от пазарувалите по интернет са закупили такива артикули. На следващо място се подреждат поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (31.3%) и покупките на книги, списания, вестници или електронни материали за обучение - 25.9%.

 



 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161