EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Винария 2019: Нови продукти, дебютанти, ръст на продажби

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Винария 2019: Нови продукти, дебютанти, ръст на продажби

mail11:05 | 26.02.2019прегледи 827 коментарикоментари 0


Участниците в Града на виното отчитат ръст в продажбите на своите продукти, както и на бизнес партньорите, които са открили в Международен панаир Пловдив. „Това е най-успешното ни участие на ВИНАРИЯ от 5 години. Имаме 20 % увеличение на продажбите в сравнение с миналата година. Доставихме допълнително вина и спиртни напитки от нашата фирма, за да задоволим търсенето от посетителите на изложбата“, сподели изложителят Николай Арсов.  „Последните години наши клиенти са предимно бутиковите изби, които се стремят да произвеждат качествени напитки, да внедрят в производството съвременни технологии, използвани от големите винарни и да усъвършенстват процеса. За нас е важно да отговорим на технологичните им нужди и да спомогнем за развитието им“, коментира мениджърът „Продажби“ Мария Котева от фирма за оборудване на винарни.

За първи път на изложението посетителите дегустираха два вида 10-годишно естествено пенливо вино – бяло и розе. То е отлежавало в дъбови бъчви в Португалия. Своя дебют на изложбата направиха бяла и черна австрийска водка „Х“, произведена от висококачествен картофен спирт без остатъчни аромати. Тя е 12 пъти дестилирана през диамантено-златни филтри. На щанда на фирмата-вносител за първи път бе представена и португалската бира „Роял Версай“, произведена по белгийска крафт технология. Тя се предлага в луксозна бутилка от шампанско, като е позиционирана в премиум класа на пивото. Отличава се с мек и приятен сладък вкус. Вносителят на напитки от Испания, Португалия и Австрия е известен със синьото вино, което преди 3 години беше представено за първи път на „Винария“. Тази година той предложи на посетителите три вина от сортовете Шардоне, Вердеко, Просеко, както и естественопенливо вино. „Уникалният цвят на виното се добива по специална технология от напълно естествени продукти без изкуствени оцветители и ароматизатори. Синият цвят се получава от пигмент, извлечен от люспата на червеното грозде Мерло“, посочи изложителят Борис Борисов. 

Също за първи път на изложението се представиха вина от нови за българския пазар италиански сортове грозде – Алянико, Фаланина и Чиро. Те са специфични за Лацио, Кампания, Сардения и Калабрия. Червеното Алянико е с много наситен цвят и плътно тяло, а в аромата му се долавят нотки на ванилия. От този сорт се произвежда вино „Таурази“, което отлежава в бъчви една година и още една в бутилка. То става почти черно на цвят, тъй като процесът на ферментация е специфичен и джибрите отлежават по-дълго време, докато танинът се извлече. Виното носи името на града, където от векове се произвежда качествената напитка. Бялото Фаланина е плътно и наситено с дълъг послевкус и се консумира охладено. Алянико и Фаланина са най-популярните и предпочитани вина в ресторантите в област Кампания. Единствено в Калабрия се произвежда розето от сорт Чиро, което има аромат на плодове и усещане за пенливост. „На изложбата представихме вина, които са създадени в малко познати италиански винени региони, като идеята ни е да ги продаваме в специализираните магазини в България“, каза изложителят Гаетано Ладзерини.

По-голямата част от избите дебютират със своите продукти. Част от тях са членове на Българската асоциация на независимите лозаро-винари. В нея влизат около 50 малки бутикови изби, които произвеждат вино от минимум 50% собствени лозови насаждения. Те представят изключително разнообразие от почти всички сортове, които се отглеждат в България. „За първи път на „Винария“ организирахме майсторски клас за Сира от Южен Сакар и дегустация на 10 вина Мерло, произведени в различни региони на страната“, коментира председателят на Асоциацията Иво Върбанов. Според него трябва да има баланс между местните и световни сортове, защото при малки обеми на производство не е разумно да се залага само на родните, тъй като не всички изби могат да задоволят количествата, които един пазар изисква. Затова е добре качествените вина от международни сортове да проправят път на българските. „Всички наши членове, участници във Винария 2019, са удовлетворени от възможността тук да представят продуктите си както на любителите и ценителите на вино, така и на търговци, ресторантьори, хотелиери и сомелиери и да реализират успешни бизнес контакти“, уточни Върбанов. 

Семейните изби поддържат голямо сортово разнообразие като от местните най-предпочитани са Мелник, Мавруд, Гъмза и др. На особена почит са Рубин и Тамянка, които се предлагат самостоятелно или в купаж.

Двата най-големи региона – Дунавска равнина и Тракийска низина са представени съответно от избите „Дос Аламос“ и „Шато Коларово“. За първи път харманлийският винопроизводител представи пред аудиторията вино от сортовете Русан, Марсан и Вионие от серията „Мегалит“, която предстои да бъде пусната на пазара. Вината са с топъл южен характер, високо екстрактивни и обемни. Произведени са от собствени лозя. Наименованието на избата от Северозападна България е със символично име, което на испански означава „две тополи“. В шатото растат черни тополи, които в римско време са били свързани с производството на вино. Избата разполага с 200 дка собствени лозя, в които са застъпени както международни, така и местни сортове. Купажите са най-търсени от потребителите, като продукцията се реализира както на вътрешния пазар, така и в Англия, Германия, Испания, Русия, Камбоджа и други. 

Малките винопроизводители се обединяват около идеята за общ износ на българско вино в случаите, когато са необходими големи количества.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg