EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

ВАС пусна АМ "Струма", еколозите недоволни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ВАС пусна АМ "Струма", еколозите недоволни

mail11:10 | 28.05.2018прегледи 1426 коментарикоментари 0


Върховният административен съд (ВАС) отхвърли жалбите срещу екооценката за изграждането на източния обход на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле, съобщиха от съда. Решението още не е публикувано, тъй като се обезличават личните данни в него, както изисква законът. Магистратите приемат за неоснователни жалбите на 2-ма души и на сдружение “За земята - достъп до правосъдие” срещу решение по оценка за въздействие на околната среда (ОВОС) на ресорния министър. “С решението е одобрено осъществяването на инвестиционно предложение “Подобряване на трасето на лот 3.2 на автомагистрала “Струма” по източен вариант Г 10.50.”, посочват от съда.

Източният вариант предвижда сега съществуващият път да се използва за преминаването на автомобилите от София към гръцката граница, а обходът на изток от Кресна да се ползва от колите, пътуващи от ГКПП Кулата към София. Трасето на магистралата няма да е с габаритни размери, а на скоростен път – няма да има аварийна лента. Предвижда се още платното от Кулата за София да започва на 100 м след пресичането с жп линията за мина “Ораново”. Оттам ще минава вляво от сегашното шосе, след което ще тръгва на югоизток успоредно на река Градевска и между кварталите на Симитли - “Ораново” и “Дълга махала”. Приблизителната дължина на тази част от “Струма” е 24 км.

------------------------------
Делото беше заведено от граждани и от екологично сдружение „За Земята“. Причината е, че още през 2008 г. е одобрено решение по ОВОС за изграждане на магистрала Струма. То действа и в момента и никога не е било изменяно. Според него отсечката от магистрала Струма в Кресненско дефиле може да бъде построена или чрез дълъг тунел, или чрез цялостен източен обход на дефилето, а сегашното шосе да остане от локално значение.
 
Организациите, оспорващи решението на правителството, смятат, че решението създава следните проблеми:
 
- Окончателно се обрича на разрушаване природата на Кресненското дефиле, което е важен коридор за редки и застрашени животински видове по българското и европейското законодателство.
 
- Близо 5 000-те жители на община Кресна остават без локален и обходен път на европейската магистрала. Достъпът до населените места и земеделските земи и териториите в общината ще бъде силно затруднен за всички местни жители от тази община, защото те ще имат достъп до тях само когато пътуват в едната посока на магистралата и ще трябва да обикалят десетки километри, за да стигнат.
 
- Окончателно ще бъде съсипан развиващият се в дефилето туризъм, като популярните рафтинг и спускане с лодки по река Струма. Те просто ще станат опасни или невъзможни за практикуване.
 
При подобни случаи в Роспуда и Беловежа в Полша Европейската комисия предприе стъпки, които спряха опасните развития. В случая с Кресна обаче ЕК създава впечатление за двоен стандарт, защото липсват последователни действия спрямо българското правителство, въпреки европейските средства за магистрала Струма и неспазеното решение първо да се построи участъкът от магистралата в района на дефилето, а след това останалите.
 
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg