EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Бърз влак под Алпите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бърз влак под Алпите

mail13:30 | 05.12.2012прегледи 660 коментарикоментари 0


Франция и Италия възнамеряват да построят високоскоростна ж.п. връзка между двете държави, която да минава под Алпите, съобщава АФП. Транспортните министри на Франция и Италия подписаха обща декларация за тунела Лион-Торино, чието изграждане ще струва близо 8,5 милиарда евро. Парафирането на документа стана в присъствието на италианския премиер и френския му колега Жан-Марк Еро. Не бе съобщено никакво уточнение за разпределението на разходите от 8,5 милиарда евро между Италия, а само че Рим ще поеме 2,9 милиарда евро, и Париж (2,2 милиарда евро), като останалата част или 40 на сто се допълва от европейския бюджет. Идеята за тази отсечка бе обявена на среща на високо равнище между двете страни през 1991 година. Сега очакванията са, че жп линията ще влезе в експлоатация през 2025 година, но вероятно ще има отлагане до 2028-2029 година, отбелязва АФП.

Проектът среща съпротива не само сред природозащитниците. Привържениците на идеята твърдят, че с реализирането й от употреба ще бъдат извадени милион тежкотоварни камиони, които всеки ден сноват по пътищата между Франция и Италия. И с това ще бъдат намалени емисиите на въглероден диоксид с 3 милиона тона годишно. Още преди 21 г одини се говореше много за икономическите преимущества от новата ж.п. магистрала: съкращаване два пъти на времетраенето за пътуване между Лион и Торино; намаляване от 7 на 4 часа пътя Париж-Милано.
Сега съществуващият ж.п. тунел "Мон Сени", който свързва двете страни, е граден през XIX век. Но той е икономически неефективен, тъй като се намира на височина 1500 м. над морското ниво и са необходими по три локомотива за тежкотоварните композиции. Планираният нов, 56-километров тунел, ще бъде на височина 500 м. Около 1/3 от планираните разходи са само за строежа на тунела. Тъй като става дума за трансграничен проект, той може да бъде финансиран и с еврофондове. Но несигурността около бюджет 2014-2020 на ЕС го поставя под въпрос. /АФП


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg