EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Българският бизнес атакува Скандинавието

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българският бизнес атакува Скандинавието

mail16:01 | 19.08.2015прегледи 1218 коментарикоментари 0


Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) проведе търговска мисия и посещение на изложението CIFF – Copenhagen International Fashion Fair 2015 в Копенхаген, Кралство Дания. В нея участваха 15 български фирми от секторите текстил и облекло. Събитието е по проект «Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия», финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007-2013, по който ИАНМСП е институционален бенефициент.

В рамките на панаира, българските производители на текстил и облекло имаха възможност да се срещнат с датски и международни компании, вносители и дистрибутори и да обсъдят предизвикателствата пред всеки един от тях при навлизането на датския пазар и др. Анализът на попълнените анкетни карти за отчитане на първоначалните резултати от проявата показва положителна резултатност от проведената търговска мисия. Българските фирми са водили преговори главно за износ, в резултат на което 80% от фирмите очакват сключването на един или повече от един договор. В резултат на посещението на специализираното изложение CIFF 2015 българските производители се запознаха с новите стандарти и тенденциите на пазара, с налагащите се нови производствени технологии и почерпиха идеи за дизайн и художествено оформление на своите продукти. Всички отчитат като отлична организацията на търговската мисия и изразяват удовлетворение от дейността на ИАНМСП при осъществяването на промоционални дейности.

Международният моден панаир в Копенхаген (CIFF) е водещата и най-иновативната платформа в северната част на Европа, която е актуално структурирана и има предвидени различни тематични зони. CIFF се появява за първи път на скандинавската модна сцена през 1993 г., като от тогава панаирът се разраства значително. В настоящото издание се включват CIFF RAVEN, CIFF KIDS, CIFF SHOWROOMS и CIFF SHOES. Този сезон CIFF се разшири и включва зоните LAB, SLEED и URBAN. LAB е високо профилна унисекс зона, а SLEED е специално обособена за женско облекло. И двете зони включват новаторска мода, дизайн, иновации, както местни, така и чуждестранни дизайнери, както утвърдени, така и нови дизайнери и марки. URBAN включва дизайнери и марки, занимаващи се с Деним и спортно-елегантно облекло.

Започва кампания за засилване присъствието на българския бизнес на скандинавския пазар, съобщи Министерството на икономиката. Министър Божидар Лукарски е на работно посещение в Швеция, където е договорено сътрудничество в подкрепа на малките и средни предприятия.

Активно представяне на България и насърчаване на директните контакти между българския и шведския бизнес ще са фокусът на кампанията за откриване на нови възможности за нашите фирми на пазарите в Скандинавия. Това са договорили министърът на икономиката Божидар Лукарски и министърът на предприемачеството и иновациите на Швеция Микаел Дамбери.

Българският бизнес няма достатъчно информация за възможностите на шведския пазар, а местните фирми слабо познават България. Затова през октомври в Гьотеборг ще се проведе двустранен бизнес форум, който ще срещне компании от областите на машиностроенето, електрониката и електротехниката, хранително-вкусовата промишленост и производството на спиртни напитки, мебелната индустрия, текстила, информационните и комуникационни технологии.

Двамата министри обсъдиха и възможностите за засилване на пазарните позиции на българските вина, които се приемат много добре на шведския пазар, но търговията се затруднява от провежданата от Швеция политика за внос чрез търгове на алкохолните напитки.

През миналата година двустранният стокообмен с Кралство Швеция реализира ръст от 14% и достигна рекордните до момента 300 милиона евро.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg