EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Български хотели с роботи на рецепция & ресторант

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български хотели с роботи на рецепция & ресторант

mail18:15 | 15.11.2021прегледи 1990 коментарикоментари 0


Хотели в четири града в България - София, Варна, Пловдив и Бургас, ползват роботи на рецепцията и в ресторанта, съобщиха гл.ас. Златка Тодорова-Хамдан и докторант Антонио Хаджиколев от Колежа по туризъм във Варна по време на кръгла маса, посветена на смарт решенията за развитието на сектора у нас в условията на пандемията от COVID-19. Дискусията, организирана от Икономическия университет в града, бе с международно участие и се проведе онлайн.
Фокусът в сектора вече е туристът като потребител, който има нужда от персонализирани услуги, посочиха Тодорова и Хаджиколев. Тяхното проучване сочи, че част от родния бизнес вече се възползва от възможностите на новите технологии, особено в сферата на автоматизацията на процесите, разработването на нови услуги и продукти. Предлагат се триизмерни демонстрации на пейзажи, както и онлайн разходки с дрон. В туристическия сектор в България в момента се ползват 55 технологични решения, но като цяло бизнесът изостава и трябва да внедрява нови услуги, за да наложи страната ни като целогодишна дестинация, бе становището на Тодорова и Хаджиколев.
По данни на Световната организация спадът в пътуванията в туризма в сравнение с 2019 година е между 65 и 80 на сто, допълни директорът на Варненския колеж доц.Генка Рафаилова. Тя припомни, че другият голям проблем пред сектора е, че от няколко години е непривлекателен за работещите и подготвени кадри се насочват към други отрасли. В момента бизнесът е несигурен и заради пандемията, която доведе до промени в правилата, мерките за сигурност, налагане на ограничения. Особено малкият и средният бизнес не винаги имат нужната компетентност за създаване на дигитални продукти, които да привличат клиентите, допълни Рафаилова. Нейната позиция беше, че секторът трябва да мисли за обогатяване преживяванията на туристите и съвременни начини за използване на социалните мрежи. Рафаилова коментира още, че използването на новите технологии създава гаранции за безопасността на заетите и гостите, но браншът ще продължи да разчита основно на човешкия фактор, което изисква подготовка и запазване на квалифицираните кадри.БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg