АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Български фирми на SIMPPAR 2025 в Париж



От цвета до есенцията – България поема на световно ароматно пътешествие, като
зае ключово място на едно от най-престижните събития в света на парфюмерийните
суровини – SIMPPAR 2025 в Париж.
парфюмерията и козметиката се проведе в изложбения център Espace Champerret и
събра в началото на месеца водещите компании в индустрията от цял свят. Българските
производители демонстрираха първокласни продукти с високо качество, с които страната ни продължава да държи
короната на „Родината на розата“. Българската есенция – директно от сърцето на Балканите до сърцето на Европа
На щанд E25 в зала А фирмите, членове на Българската национална асоциация
„Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК), представиха селекция от
отбрани, устойчиво произведени етерични масла и екстракти, които проправят силно
влияние на страната върху пазара със суровини за парфюмерията. Сред участниците бяха
АТМОСФАЕР, АЯЛИ ГРУП, ДЕНИТА, ЛАВЕНДЕР 1. На индивидуални щандове в палата А
бяха и водещите български производители АЛТА ОЙЛС, БГ ОЙЛС, ГАЛЕН-Н, ЕНЪО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН, КАТЕКО. Участието на страната ни се осъществява с подкрепата на Министерството на
земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“, в рамките на усилията за
насърчаване на устойчивото производство и експорта на български етерични масла. Сред фирмите има вече няколко поколения производители на суровини, които се
стремят да съчетаят семейното наследство с иновациите, като комбинират изпитани
традиционни методи с устойчиво снабдяване. „В България се придържаме максимално към източника - искаме да гарантираме
проследимостта и качеството на един толкова стратегически продукт, като розата.
Когато работим с естествени суровини, устойчивостта е от съществено значение“, каза
Гергана Андреева - изпълнителен директор на Българската национална асоциация
„Етерични масла, парфюмерия и козметика“. По думите й устойчивостта при работата с
рози включва социални и екологични проблеми – например гарантиране на доход за
квалифицираните работници през цялата година, предаване на умения на местен екип
и споделяне на добри земеделски практики с него, но и целенасочена работа за ограничаване на употребата на пестициди или замяна на пластмасовите чували с
ютени. Иновациите са в методите на обработка, но не и в дестилацията и екстракцията с
разтворител, които са ни донесли световна слава и остават традиционни, допълни още
Гергана Андреева. Според нея успехът на родното производство се дължи не само на
представянето на най-доброто от българската ароматна палитра на международните
пазари, но и доказването в ежедневната работа, че традицията и иновациите могат да
вървят ръка за ръка. Компаниите съчетават поколения опит с устойчиви практики – от
рециклиране с възстановяване на хидролат, внедряване на иновативни процеси като
обезцветяване и пречистване от метил евгенол, до производство на фенeтилов
алкохол и други странични продукти, като абсолют, получен от дестилирани розови
листенца. „ Няма да се уморя да го повтарям - България е синоним на първокласно качество!
Всяка една от нашите фирми е посланик на страната ни и носи с гордост репутацията ѝ
по света. Подкрепата за тяхното участие в SIMPPAR е изключително важна, защото това
е сцената, на която се раждат световните тенденции в индустрията“, подчерта Гергана
Андреева, изпълнителен директор на БНАЕМПК. Редом с глобалните гиганти
На SIMPPAR България е редом до международни лидери в индустрията, като BASF,
GIVAUDAN, MANE, ROBERTET, Symrise и други. Общо 128 изложителя от 24 страни
участват в тазгодишното издание на SIMPPAR в Париж, символ на дух, традиция и
престиж. SIMPPAR се провежда под егидата на Френското дружество на парфюмеристите (SFP),
което организира за 34-и път Международния конкурс за млади парфюмеристи –
платформа за следващото поколение таланти. БНАЕМПК се нарежда до авторитети
като Британската асоциация на парфюмеристите (BSP) и Американското дружество на
парфюмеристите (ASP).
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg