АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Български фирми водещи в здравословното хранене



България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни
събития в хранителната индустрия – Free From Specialty Food & Wine 2025, което
търговски възможности. С колективен щанд, организиран от Асоциация „Традиционни български консерви“
българското участие се открои с модерна визия, натурални съставки и продукти, които
отговарят изцяло на новите потребителски предпочитания – без добавена захар, без
глутен, без изкуствени съставки, но богати на витамини, минерали и вдъхновени от
природата. „Днес „free‑from“ вече не е мода, а стандарт. Наблюдаваме силна ориентация към
устойчивост и здравословен избор за всички категории храни”, каза Антоанета
Божинова, организационен секретар на Асоциацията. По думите и продуктите „без“
доминират пазара и това изложение ясно демонстрира, че „free‑from“ храните (без
глутен, лактоза, добавени захари, соя, оцветители, ароматизатори и др.) вече
преминават от нишови продукти към масова тенденция, привличайки вниманието на
големи вериги и потребители. Гордея се с представянето на българските компании,
които показаха, че могат да бъдат не просто в крак с тенденциите, а да ги задават със
свои продукти, които съчетават автентичност и съвременни функционални ползи“,
допълни Антоанета Божинова. Вкусът на бъдещето – вдъхновен от българската земя
В конкуренция с над 280 изложители от 60 държави, четири иновативни български
компании ясно заявиха присъствието си в категориите с най-бърз растеж: растителни
продукти, функционални храни, веган и био алтернативи. Родните фирми
предизвикаха засилен интерес от международните посетители – професионалисти,
дистрибутори и ритейлъри, като представиха автентични продукти с висока
хранителна стойност и натурални съставки без изкуствени добавки - точно това, което
търсят потребителите днес: • „Джем и Джем“ – конфитюри и плодови продукти без добавена захар,
100% натурални и био сертифицирани – за ценителите на автентичния вкус. • „Цима 99“ – премиера на бранда tru balance – функционални храни с
колаген и протеин, както и серия „zero“, без добавена захар, за активни хора със
здравословен стил.
• „Пелтина“ – новата линия MUSLEO – готови закуски за спортуващи и
динамични потребители, базирани на естествени съставки и богати на фибри,
витамини и енергия.
• „Булгарплод – Кюстендил“ – 100% натурални продукти: студено
пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет, перфектно
съчетаващи традиция и устойчивост. Изложение от ново поколение – с фокус върху устойчивост, здраве и иновации
Free From 2025 показа какво е бъдещето на храненето – и България е неразделна част
от него. Платформата за бизнес срещи и конференциите на изложението дадоха
възможност на нашите компании да създадат нови контакти, да представят марките си
пред глобална аудитория и да се включат в диалога за устойчиво, здравословно и
отговорно хранене. Българското участие се осъществи с подкрепата на Министерството
на земеделието и храните и ДФ „Земеделие“.
Tweet |
|
Още от рубриката
Сливания и придобивания – как да подходим при сделки за преструктуриране на бизнес
10:35 | 02.07.2025 |
262
10:35 | 02.07.2025 |

БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg