EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Български туристически новини от Букурещ, Хърватия, Индия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Български туристически новини от Букурещ, Хърватия, Индия

mail10:07 | 23.11.2016прегледи 1425 коментарикоментари 0


Министерството на туризма получи международната туристическа награда Golden Interstas 2016 за значителен принос в развитието на туризма и културата на България. Това стана по време на международното туристическо събитие Golden Interstas 2016 в гр. Солин, Хърватия.

Българската институция бе номинирана от организаторите на събитието – комитета на журналистите в областта на туризма, ръководството на мероприятието и Европейската федерация на журналистите в областта на туризма Рим, Италия. Номинацията на страната ни е направена за проявен професионализъм и креативност при представянето на страната ни на международния пазар. Чрез приноса за развитието на туризма и културата на България се засилва международният туристически обмен и се допринася за по-доброто разбиране между хората и нациите.

Наградата се предоставя от Европейската федерация на журналистите в областта на туризма (FEST) и от Световната федерация на журналистите в областта на туризма (FIJET). Отличията се връчват на  индивидуални, местни, регионални и национални асоциации и туристически бордове за техния значим принос в развитието на туризма. Тази година заключителната церемония съвпадна с финала на три събития -  тазгодишните 23-ти INTERSTAS Международен фестивал на туризма, киното и ландскейпа (международен клуб на отличените в областта на туризма), 19-и международен фестивал на туристическите филми и 14-и КЕА-CRO -  състезание между хърватските градове и села за международната награда Golden Flower.

Министерството на туризма участва в международното туристическо събитие Golden Interstas 2016 с национален щанд. Многобройните му посетители проявиха интерес най-вече към винения и гурме, еко- и селския туризъм на България. Направените анализи показват, че пазар Хърватия има потенциал за развитие при популяризиране на специализирани форми на туризъм в съчетание с шопинг турове, като целевата аудитория са хърватски граждани, младежи, семейства със средни и над средните доходи.

*****************

По покана на министъра на туризма Николина Ангелкова, за да проучи българският туристически пазар, в страната ни бе главният мениджър на хотелската верига „TAJ“ Дижвижай Сингх (Digvijay Singh). Гостът се запозна с природните дадености на България и му бяха представени няколко потенциални проекта, които биха били в интерес на компанията. Коментирана бе столицата като атрактивна дестинация за изграждане на висококатегорийна хотелска база, както и Черноморието. „Само за този летен сезон сме посрещнали над 5 млн. чуждестранни туристи“, посочи Николина Ангелкова. Тя допълни, че България има големи перспективи за развитие на зимния сезон и акцентира, че за миналия сезон сме отчели над 1,2 млн. чужденци.  По време на срещата бяха обсъдени и перспективите за развитие на СПА туризма в България. Дижвижай Сингх акцентира и на връзката кино-туризъм, която също е важна за избор на дестинация, особено за индийските туристи. Към момента е стартирана и програма „По стъпките на Shivaay” – един от филмовите хитове на 2016 г. на Боливуд, който е сниман в България. Тя обединява знаковите места от снимките на лентата, като филмовите фенове могат да ги посетят и разгледат.

Хотелска верига „TAJ” е една от най-големите и авторитетни в цял свят, като разполага със 100 хотела в 62 страни. Тя е част от транснационалния концерн “ТАТА Груп”, базиран в Индия. Той обединява над 100 компании в редица сектори – автомобилостроенето, стоманопроизводството, електрониката, информационни технологии, туризма, енергетика и други. Те осигуряват работа на над 600 хил. души в целия свят и имат общ пазарен дял от над 100 млрд. долара.

България се представи като атрактивна туристическа дестинация на завършилото  36-то Международно туристическо изложение TTR /есен/ в Букурещ. В изложбения център “Ромекспо в румънската столица страната ни участва с информационен щанд от 80 кв.м, организиран от Министерството на туризма. На него с оферти и туристически продукти присъстваха 13 специализарни фирми и общини. Българският щанд предизвиква интерес не само сред румънски, но и македонски, молдовски, френски и други туристи. Най-търсените услуги са ваканциите на море, културно-историческите турове, религиозният туризъм, маршрутите до дунавските градове, планинският туризъм и др. Сред българските градове на най-голямо внимание се радва старата столица Велико Търново. Съпътстващите дегустации на българско вино също привличат много посетители.

****************

TTR /есен/ е сред най-значимите туристически форуми в Румъния. Борсата е отворена както за професионалисти, така и за масова публика и през 2015 г. събра 226 изложителя от Румъния и още 16 страни, а посетителите бяха над 15 хил. души. Изложението има и пролетно издание, което е още по-оживено и в него България също има традиционно силно участие.

Румъния е основен целеви пазар за България, като за миналата година оглави класацията по брой чуждестранни туристи в страната ни с над 986 хил. посещения и ръст от 4%. През периода януари-септември 2016 г. северната съседка също зае първо място в тази класация с над 872 хил. визити и близо 12% ръст на туристите. Основното търсене на пазар Румъния е морският и ски туризмът, но също културните маршрути, сити туровете, балнео- и СПА услугите, които се комбинират с масовите пакети за почивка и ваканция.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg