EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

България е ключов пазар за автобусите на Temsа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

България е ключов пазар за автобусите на Temsа

mail15:52 | 23.04.2010прегледи 1472 коментарикоментари 0


Радослав Лазаров

Аджар Коджар - мениджър „Международен маркетинг” на турския производител на автобуси и лекотоварни камиони Temsa.

- До каква степен пазарът в България е важен за вас?
- България, както и Сирия са две страни с ключово значение за компанията, тъй като в тези две страни за първи път стъпихме на международния пазар. Клиентите ни в България приемат добре нашите модели автобуси и чрез партньора ни в България в лицето на „Борекс Интернешънъл”, постигаме добър пазарен дял.
- Какво е пазарното ви присъствие в Европа?
- Основните ни пазари в Европа тотално се различават от тези в Турция или на Балканския полуостров, поради стриктното законодателство. Така например във Франция, където предлагаме междуградски тип автобус за училищен превоз, според местното законодателство, автобуси превозващи деца не могат да са по-стари от 7 години. Това означава, че 15% от автопарка се подновява всяка година, което на нас като изпълнители ни гарантира сигурен бизнес.
- Може ли да се каже, че по време на криза, клиентите се ориентират към автобуси от по-ниския ценови сегмент?
- По отношене на турския пазар ние сме лидер в сегмента на минибусите с дял от 40-55%. Този тип автобуси са от средния ценови сегмент, но в Турция той е изключително популярен. По отношение на туристическите автобуси заемаме между 15-30% от пазара, в зависимост от различни фактори. Франция и Италия са нашите най-стабилни пазари. Там заемаме около 11-12% от пазара. Целта ни е да повишим пазарните си позиции в Германия, имаме амбиция да увеличим продажбите на градски автобуси във Великобритания.
-Много компании се насочват към Китай, вие имате ли планове за такова развитие?
- Не съвсем. Може би е по-добре да обмислим възможността за Индия или Русия. Но това няма да стане в близките 1 до 3 години. По-скоро би било възможно след 5-6 години.
- Какъв е размерът на оборот и инвестиции ви през последните години?
- За целия холдинг Temsa (който включва производството на автобуси и лекотоварни камиони), оборотът за 2009 г. е над 800 млн. долара, като нашата средносрочна цел е от 3 до 5 години да надхвърлим и границата от 1 млрд. долара годишен оборот. Преди 2 години, открихме нов завод в Кайро, в който инвестирахме 20 млн. долара. Обемът на износа на трите ни производствени завода – в турските градове Адана и Адапазаръ, както и в Кайро за 2009 г. надхвърля 190 млн. долара.

 

За компанията
Тя е създадена през 1968 г. като стоманодобивно предприятие, част от най-големия холдинг в страната Sabanci Holding с търговски оборот за миналата година от над 15 млрд. евро. Преди повече от 20 години Temsa започва сътрудничеството си с Mitsubishi, като се появяват едни от най-предпочитаните туристически автобуси - Maraton. Компанията произвежда годишно над 2000 туристически и над 2500 средноразмерни автобуса.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4163